pb 15-kollar bara av en minnesplats

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-12 18:58

Hej,

Efter att ha köpt en AppleCinemaDisplay 20tum och glatt kört på i några dagar märker jag plötsligt att jag inte längre har 1GB ram utan bara 512MB... stänger av skruvar upp och tar ut det ena minnet, fungerar bra.. byter ut minnet mot det jag nyss tog ut.. även det fungerar bra... sätter i båda igen och plötsligt fungerar båda igen... *PUH*

4h senare hänger sig datorn och efter omstart finns inte längre båda minnena..jag kör samma procedur. Ut med ena minnet... in med det andra.. båda fungerade visst bra fortfarande. Provade rotera de olika slotsen dom satt i och det fungerar också.. startar om men till min besvikelse har jag inte fått tillbaka till 1GB utan den säger att lower slot är tom.

Det har hela tiden varit lower-slot som den säger är tom och nu har jag dragit slutsatsen att när båda minnena sitter i så säger den att lower-slot är tom
Kan detta vara värmerelaterat? Datorn blir FYHELVETES varm när jag kör externa skärmen, usb och FW. Kan nästan inte lyfta datorn förrän den svalnat tills sig lite (för att försöka ge en bild av hur varm den är, eller hur värmekänslig jag är, hehe).

Någon som känner till den här typen av problem? Minnena verkar ju fungera men kan man hårdtesta dem på något sätt? (skriva/läsa varenda kb på minnet tex)

Vänligen
Ivar

1
Bevaka tråden