Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ändra lokala PHP-värden hos b-one

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag gjorde en hemsida åt en kund med ett litet uppladdningsskript. Kunden tog b-one som webbhotell därför att ett av kraven från mig var att de skulle ha PHP-stöd, vilket b-one säger sig ha. Men sen visar det sig att man inte kan ändra i .htacces-filen. "upload_max_filesize" är alltså ställt på 2MB, vilket är på tok för lite. Kunden tog största och dyraste platsen, 1024MB, just för att besökare ska kunna ladda upp lite filer.
Jag har tjatat på b-one att ändra detta, eller låta mig ändra detta, men får alltid samma torra svar: "Nej."
Hos andra webbhotell kan man ändra på lokala (sina egna) PHP-värden som man vill, varför inte hos dem? Går det på nåt annat sätt?

just nu ser htaccess-filen som ligger på servern ut så här:

# -FrontPage-

# Options None

<Limit GET POST>
order deny,allow
deny from all
allow from all
</Limit>
<Limit PUT DELETE>
order deny,allow
deny from all
</Limit>

Om jag försöker ändra så blir det internal server error eller liknande när man ladda sidan. Jag försökte i varje fall bara lägga till de här värdena:
php_value upload_max_filesize 20M
php_value post_max_size 20M

Senast redigerat 2005-07-11 09:20

Jag tror jag har genomskådat b-one nu. Min teori är som följer:

De vill inte ändra på uppladdningsfuktionen. De har max 2 MB filstorlek. Anledningen är att de inte vill att man ska kunna ladda upp stora filer, för de har så dålig bandbredd och trafik kostar för dem. Deras stora webbplats för billig penning är med andra ord en bluff.

1
Bevaka tråden