9 942 kr för 24 Tums skärm 2405FPW

Tråden skapades och har fått 98 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Edit: Som framgår av senare inlägg har priset sänkts.

Baron

du kan få en Dell Ultrasharp 2405FPW 24" för 11748 Kr inkl Moms och frakt!

Spec Här nedan!

Monitor size and type : 24" (61.0cm) active matrix TFT
Resolution : 1920 x 1200 (WUXGA+)
Response time / Brightness / Contrast Ratio : 16ms / 500cd/m2 / 1000:1
Dimensions h x w x d : 451 / 551 (compressed / extended) x 559 x 229 mm
Weight : 9.8 kg
Inputs : Analogue / Digital / S-Video / Composite / Component
Height adjustable stand / Audio capability : Yes (100mm travel) / Optional AS500 soundbar
VESA mounting compatible / Security slot : Yes (100mm) / Yes
Integrated powered USB 2.0 hub / 9-in-1 card reader : 4 downstream, 1 upstream ports / CF I/II, SD/mini SD, MS/MS Pro, MMC/Smart Media, Microdrive
Warranty : 3 year next busness day exchange

Helt otroligt !

Det betyder att Dell's 24 tum är både bättre och biligare än Apple egen 23 tum!
Dellens 24 är ca 3000 Kr biligare än Apples 23 tumaren!

Senast redigerat 2005-08-15 20:43

Pratade vi inte om en skärm...hmm.. !

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-05 18:06

Intressant, dessutom har det ju varit problem med 23" skärmen från apple med missfärgningar o.s.v, någon som hört något om problemet har försvunnit på dom nyaste skärmarna?

Dell hade dessutom en 20" widescreen som dom sålde för 5000:- men i går när jag kollade hade
dom höjt priset till 7070 eller nåt.

Ursprungligen av Fred!:

Intressant, dessutom har det ju varit problem med 23" skärmen från apple med missfärgningar o.s.v, någon som hört något om problemet har försvunnit på dom nyaste skärmarna?

Dell hadde dessutom en 20" widescreen som dom sålde för 5000:- men i går när jag kollade hade

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=80051

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-05 18:19

Angående länken ovan,

Bra erbjudande! Nytt för idag verkar det som, igår när jag kollade gällde annonsen en 17" och en 19".

Ursprungligen av Fred!:

Dell hade dessutom en 20" widescreen som dom sålde för 5000:- men i går när jag kollade hade

Apple 23" Alu skärm dög åt YLE (?SVT) Finland som referens LCD i deras studios!

Ursprungligen av lilledanne:

Pratade vi inte om en skärm...hmm.. !

MMM Jag undrar just det, jag nämnde just bara priset på 24 tum skärm från dell!

Dellen's skärm i ren prestanda är bra mycket bättre än apples egna skärmar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-05 18:47

Jo, jag slog till på Dells 20" Widescreen när den gick för 4960 kr. Den ska komma i veckan så jag kan återkomma med synpunkter.

Enligt ett genomgående test så vann Dell's 20" över Apples totalt sätt. Den var tekniskt bättre, hade bättre pris och bättre garanti. Dock ser dellen ut att komma från en rymdrysare på 80-talet medan Apple's skärm känns 2000-tal

Ursprungligen av Erik.dv:

Jo, jag slog till på Dells 20" Widescreen när den gick för 4960 kr. Den ska komma i veckan så jag kan återkomma med synpunkter.

Enligt ett genomgående test så vann Dell's 20" över Apples totalt sätt. Den var tekniskt bättre, hade bättre pris och bättre garanti. Dock ser dellen ut att komma från en rymdrysare på 80-talet medan Apple's skärm känns 2000-tal

Har du en länk Till testet eller du kanske har testet själv?

• Oregistrerad
  • 2005-07-05 21:49

Det är samma panel i Apple och Dells 20" skärmar, så "tekniskt" sett är dom helt likvärdiga.

Vi passade på att beställa 4 st Dell 20" till jobbet nu vid deras erbjudande, dom är inte fina inte, men 2600:-/st extra kändes svårt att motivera för att köpa Apples skärm.

Ursprungligen av emilsson:

Det är samma panel i Apple och Dells 20" skärmar, så "tekniskt" sett är dom helt likvärdiga.

Vi passade på att beställa 4 st Dell 20" till jobbet nu vid deras erbjudande, dom är inte fina inte, men 2600:-/st extra kändes svårt att motivera för att köpa Apples skärm.

Nä apples skärm spelar inte i samma division som Dellen's om du tittar på spec för dell's skärm så är den mer än dubblering på vissa av spec!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-05 21:56

På papper och i ett stort test så vinner Dell:en. Ska se om jag kan hitta testet bara - tror det var typ Arstechnica eller dyl. "erkänd" site.

Apple och Dell 20" använder exakt samma TFT-platta men olika backlights vilket gör Dellen lite mer ljustark och lite kontrastrikare. Dock led många Dell 20" Wide under hösten 2004 > våren (mars) 2005 av flera produktionsfel där ljus läckte ut i bak. Inte så bra, men det "ska" vara löst nu och 3 års garanti ger en viss trygghet ändå.

Priset 4990 kr inkl moms o frakt var oslagbart. Idag kostar den 7000 kr c:a (precis som Apples) vilket gör den ett enormt svårt val framför Apples skärm. Det är garantin och alla ingångar som då talar för den. Köper du två skärmar får du den andra för halvapriset (tror jag).

Blev rädd när jag fick ett brev från DELL idag, men vad gör man?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-05 22:02

Apple 20" vs Dell 20"
http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2400

"We analyzed two of the highest quality LCDs on the consumer market. Specifications on both monitors were excellent; response time, brightness, color correctness and real world applications all proved their worth.

The Apple Cinema 20" display is also an incredible unit. In fact, if both monitors cost the same, it would be very difficult to choose either display; Apple clearly has the aesthetic edge over its Dell counterpart and cable management is second to none. The Cinema display had no problem producing extraordinary results in all of our benchmarks. We also just got word from Apple at the time of publication that the Cinema 20" price tag has dropped to $799 (and with an educational discount you can even get the display fro $699). However, we did look at two displays today and although the Apple Cinema display brings new features to the display like Firewire 400 pass through, Dell is the 800lbs gorilla when it comes to displays.

The Dell 2005FPW won us over not only as an improvement on the Dell 2001FP, but also as a standard that all other monitors must adhere to for excellent ratings in our future reviews. 20" widescreen display, with split screen over four separate inputs on a 1680x1050 resolution, all for under $500!"

Ursprungligen av Erik.dv:

Apple 20" vs Dell 20"
http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2400

"We analyzed two of the highest quality LCDs on the consumer market. Specifications on both monitors were excellent; response time, brightness, color correctness and real world applications all proved their worth.

The Apple Cinema 20" display is also an incredible unit. In fact, if both monitors cost the same, it would be very difficult to choose either display; Apple clearly has the aesthetic edge over its Dell counterpart and cable management is second to none. The Cinema display had no problem producing extraordinary results in all of our benchmarks. We also just got word from Apple at the time of publication that the Cinema 20" price tag has dropped to $799 (and with an educational discount you can even get the display fro $699). However, we did look at two displays today and although the Apple Cinema display brings new features to the display like Firewire 400 pass through, Dell is the 800lbs gorilla when it comes to displays.

The Dell 2005FPW won us over not only as an improvement on the Dell 2001FP, but also as a standard that all other monitors must adhere to for excellent ratings in our future reviews. 20" widescreen display, with split screen over four separate inputs on a 1680x1050 resolution, all for under $500!"

Tackar!

Det blir 2 st Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen

Jag kör med 3st Dell 19", funkar kanonbra! Schysta skärmar helt klart.

• Medlem
  • 2005-07-05 23:59

Tycker ni den går bra till grafisk produktion har tänkt nu på apple 20" men nu när jag läser detta så är jag lite osäker.... Så va tycker ni?

Ursprungligen av icep:

Tycker ni den går bra till grafisk produktion har tänkt nu på apple 20" men nu när jag läser detta så är jag lite osäker.... Så va tycker ni?

Apples 20 och Dells 20 tum är i grunden samma panel ( LG.Philips ) dock är Dellen strået vassare än Apples 20!

Du kan lugnt använda Dell 20 skärmar i grafisk produktion skulle jag vilja påstå!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-30 17:21

Nu har de ett nytt erbjudande där man kan köpa en 2005FPW för 5200:- eller vad det var...25% off iaf.

Dell har sänkt priset igen på Dell Ultrasharp 2405FPW 24 till 9.461,50 inkl Moms och frakt!

• Medlem
  • International user
  • 2005-09-29 14:47
Ursprungligen av Hunter78:

Dell har sänkt priset igen på Dell Ultrasharp 2405FPW 24 till 9.461,50 inkl Moms och frakt!

Funkar denna skärm på min PB15" 1 GHz 64MB ATI Mobility Radeon 9600?

• Medlem
  • 2005-09-30 02:05
Ursprungligen av c5j:

Funkar denna skärm på min PB15" 1 GHz 64MB ATI Mobility Radeon 9600?

Inga som helst problem.

• Oregistrerad
  • 2005-09-30 09:38

Ligger inte det här i fel forumsdel? Borde inte tråden platsa bättre i "Bildskärmar och grafikkort"?
Jag skulle inte köpa en Dell, känslan och utseendet är knappast i topp där.

Ursprungligen av ptr:

Ligger inte det här i fel forumsdel?

Flyttar tråden till Köptips.

ja det ska den göra men jag vet inte om du kan få max upplösningen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-29 23:10

Inte för att jag kommer att köpa någon ny skärm. Min 20" apple cinema behöver jag inte öka ljusstyrkan till mer än en plopp (används verkligen max ljusstyrka inomhus?). Däremot tycker jag som använder xD-picture card att det är dåligt av Dell att undvika just den sortens kort när deras skärmar stöder så mycket annat!

• Medlem
  • International user
  • 2005-10-13 12:47

Skådar mitt vänstra (Ny-Laser-opererade) öga fel??!!!
Eller kostar den nu 8478 kr INK moms???!!!
Kolla på dell: dell 24tum

Gäller tom 24 okt.

GAH!??!
Här i Norge kostar den 7.500kr.
Om jag hade "mellan jobb" just nu så hade jag slagit till direkt!
Men vi får väl se om jag hinner ordna något innan kampanjen löper ut ...

Ursprungligen av c5j:

Gäller tom 24 okt.

Det verkar inte bättre... eller sämre menar jag förstås

Ursprungligen av c5j:

Gäller tom 24 okt.

Jupp det stämmer bra det där, biligt och bra, medan Apple tar 14995 kr för sin 23 HD TFT! Skillnad på ca 6500 Kr det är mycket Pengar!

• Medlem
  • 2005-10-13 15:33
Ursprungligen av Hunter78:

Jupp det stämmer bra det där, biligt och bra, medan Apple tar 14995 kr för sin 23 HD TFT! Skillnad på ca 6500 Kr det är mycket Pengar!

Dell är i särklass billigast, och Apple är i mittfåran. Knappast någon nyhet väl? Kolla skillnaden i pris mellan en aluminiumplåt och en plastpåse, så har du en liten del av sanningen.

Bevaka tråden