Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flash-filmer, hur spara?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet någon hur man kan spara Flash-filmer från nätet, gjorde det i OS9 innan, men vet inte hur man gör i OS X.
Nån hjälp?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-06-29 13:12

Man drar ner hela sidan med bilder, filmer och allt med program som t.ex. DeepVacuum (kolla på versiontracker.com), spara flashen och slänger resten.

  • Medlem
  • 2005-06-29 13:14

Har fuskat vid något tillfälle, letat upp URL:en till Flash-filmen och sedan klistrat in denna i ett eget-skapat html-dokument... Sedan har det bara varit att Alt-klicka på länken i Safari så får man ner Flash-filmen till hårddisken.

Finns säkert bättre sätt.

Tack för tipsen, ska testa dom i ordningen jag fck dom

I Safari brukar jag välja Visa källa, leta upp och kopiera sökvägen (.swf för flash), klistra in och ladda ner filen med programmet iGetter. http://www.igetter.net

  • Oregistrerad
  • 2005-06-29 14:29

Enklast är att i Safari öppna Aktivitetsfönstret, hålla nere Alt och dubbelklicka på den fil du vill tanka ner.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-29 14:52

alla filer som webbläsaren tankas ned sparas i webbläsarens cache-minne.
Oftast får de korkade namn som "fhfgheye274" eller nått, men om du kollar på skapelsedatum och storlek så kan du räkna ut vad det är... döp sedan om filen du tror det är till: flash.swf eller nått och spara den vart du vill!

Tack för all hjälp!
Nu har jag flera sätt att spara dom:P

1
Bevaka tråden