Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 4.9 nu i min Programuppdaterare

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple har släppt version 4.9 av iTunes i Software Update. Som utlovat är det stöd för podradio (eller podcasting) som är den nytt. Podradio är radio som du laddar ner via internet. iTunes har en funktion att föra över podcast-programmen till iPod.

Sveriges Radio sänder vissa radioprogram som podradio. Du hittar många på den svenska webbplatsen podcasting.se

Skrivet av: Christian Å

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=985

iTunes 4.9 finns för nedladdning

Antingen via porgramuppdateringen eller via apples hemsida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-28 12:15

Itunes 4.9 är ute nu!

iTunes 4.9 nu i min Programuppdaterare

iTunes 4.9 nu i min Programuppdaterare - stöd för PodCasting mm som tidigare nämnts..

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-06-28 10:10

JAAAA! Tvåa!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-06-28 10:33
Ursprungligen av Filip:

JAAAA! Tvåa!

Good for you! Dagen räddad?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-06-28 10:16

"Med iTunes 4.9 kan du bläddra bland, och prenumerera på podradiosändningar inuti iTunes Music Store. Podradiosändningar liknar radioprogram som uppdateras ofta, och de kan hämtas på Internet. Du kan också överföra podsändningar till iPod så att du kan lyssna på dem när du är på språng."

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-06-28 10:32

Än så länge inga Podcasts direkt i iTMS dock, man får prenumerera på dem manuellt. Testar lite med SR:s just nu.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-06-28 10:35

Spännande...

  • Oregistrerad
  • 2005-06-28 11:27

Hoppas att det blir fler uppdateringar idag - jag går och väntar på en uppdaterad mini!

Det verkar ju inte vara nån jättekul uppdatering…

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-06-28 11:29

Nu finns "Podcasts" i iTMS.

Och jag kommer inte på hur man får bort den ikonen…

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-28 13:58

Men var hittar man nå roliga podcasts? SR's utbud var ju inte upphetsande prexis. Om de ändå hade haft P3-live eller musikjournalen eller P3-hiphop eller nåt. Men salva å sommar?? äsch.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-06-28 14:04
Ursprungligen av c5j:

Men var hittar man nå roliga podcasts? SR's utbud var ju inte upphetsande prexis. Om de ändå hade haft P3-live eller musikjournalen eller P3-hiphop eller nåt. Men salva å sommar?? äsch.

Det har väl att göra med upphovsrättslagen ang musik som finns med i programmen!?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-28 14:11
Ursprungligen av knappen:

Det har väl att göra med upphovsrättslagen ang musik som finns med i programmen!?

Hmm sant.. Men vad är då så bra med podcast om man inte gillar snack? Men P3 live borde väl funka?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-28 15:18

nu förstår jag inte riktigt här, hur gör jag för att prenumerera på program som inte finns i ITMS magra utbud(alltså SR)? jag ser iallafall inte någon "lägg till"-knapp.

Ursprungligen av pingu:

nu förstår jag inte riktigt här, hur gör jag för att prenumerera på program som inte finns i ITMS magra utbud(alltså SR)? jag ser iallafall inte någon "lägg till"-knapp.

Du hittar det under menyn Advanced->Subscribe to podcast

  • Oregistrerad
  • 2005-06-28 18:06

ah, tackar. men visst är det lite bökigt, det kunde gott finnas en knapp bredvid playlist-knappen eller liknande.

Hämtade podcasts hamnar inte i biblioteket! Konstigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-28 21:47
Ursprungligen av Macaddict:

Hämtade podcasts hamnar inte i biblioteket! Konstigt.

Jo, under P

Ursprungligen av acke:

Jo, under P

Nix, Jag har filen "01 Sommar i P1 med Ingrid Luterkort.mp3" under podsändningar i iTunesmappen men den syns inte alls i iTunesbiblioteket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 12:01
Ursprungligen av Macaddict:

Nix, Jag har filen "01 Sommar i P1 med Ingrid Luterkort.mp3" under podsändningar i iTunesmappen men den syns inte alls i iTunesbiblioteket.

Ah, sorry trodde du menade i Finder biblioteket.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-28 21:52

bara å ta tag i en rss-länk å droppa i podcastlistan i itunes.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2005-06-28 23:45

men det är väl bra att man inte har massa podcasts där musiken ska vara så dom inte kommer med i partyblandningar o shufflespelningar i ipoden osv?

sen en sak, varför har inte sr musik med pga upphovsrättsliga anledningar?
dagensskiva.com har en bra podcastingtjänst som spelar en låt från varje recenserad skiva under en vecka, vad säger lagen egentligen? Tror det saknas bestämmelser och sr mest är skraja av sig...

Är det någon som överhuvud taget fått någon Podcast ur ITMS eget utbud att fungera än?

Jag får själv bara timeout, "nätverksanslutningen kopplades ner pga en tidsgräns" - och jag har inga problem i övrigt med min uppkoppling.

Hmm ...

Det var inte mycket till podcast, tänkte lyssna lite på Gershwin, men tydligen måste man köpa låtarna för att få höra allt. Näe, jag håller mig till iWire Broadcast, massor med kanaler utan några avgifter.

Hej

Hur gör man för att få hem "gamla" podcasts?
Jag skulle vilja få tag i alla avsnitt av "sommar" men får bara hem "Ingrid Luterkort" men jag lyckas inte.

hmmm. Någon som vet hur man gör?

mvh
/Martin

Ursprungligen av Martin_Nordin:

Hej

Hur gör man för att få hem "gamla" podcasts?

/Martin

Det undrar jag också. Kan det verkligen vara så att sändningen bara är publicerad nån dag innan den tas bort.

Senast redigerat 2005-06-29 11:25
  • Oregistrerad
  • 2005-06-29 16:42
Ursprungligen av Macaddict:

Det undrar jag också. Kan det verkligen vara så att sändningen bara är publicerad nån dag innan den tas bort.

Ja, en polare mejlade sr:s webbmaster och han meddelade att dom bara hade dagens program liggande på hemsidan och refererade sen till realmedia-filen som om det skulle hjälpa.

Bevaka tråden