iPod 60 gb Photo eller 60 gb Photo?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-06-26 17:31

Hej,

På Teknikmagasinet säljer man idag en IPod Photo 60 gb med docka, firewire, AV, och USB kabel samt väska och laddare för 4299 kr

Man säljer också en Ipod Photo 60 gb, med USB-kabel och laddare för 4399 kr.

I affären kom fram till att den ena var en milimeter tunnare än den andra.

Jag köpte den förstnämnda.. rätt eller fel??

Vet någon vad som skiljer själva Ipodarna åt. Jag har sökt info men inte hittat.

/Bernt

• Medlem
  • Öland
  • 2005-06-26 18:16

Den tidigare av dem du menar är en äldre variant, den senare är alltså en uppdaterad, med längre batteritid osv... man slutade då (vid uppdateringen) också att skicka med dock och annat

//Filip

• Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-06-26 18:24
Ursprungligen av Filip:

Den tidigare av dem du menar är en äldre variant, den senare är alltså en uppdaterad, med längre batteritid osv... man slutade då (vid uppdateringen) också att skicka med dock och annat

//Filip

A-ha Vet du (eller någon annan) hur mycket batteritid som skiljer mellan modellerna. Jag har försökt att hitta information själv, men inte lyckats så bra

Ursprungligen av Filip:

//Filip

Den nya 60GB iPod Photo har samma batteritid som den gamla, det enda som skiljer modellerna åt är att den nya är lite tjockare och att fler tillbehör medföljer (docka (med S-VHS-utgång) + kablage).

Den nya 60 Gb är väl 1 mm tunnare än den gamla 60 Gb? Och den gamla hade 12 timmars batteritid, medan den nya har 15 timmar. Och numera ingår bara laddare (en helt ny dessutom som kopplas ihop med USB-kabeln istället för FW-dito), och nämnda USB- och FW-kablar. Detta har gjort att den nya modellen säljs till ett mycket mindre pris.

• Medlem
  • International user
  • 2005-06-26 18:38

Tror faktiskt inte det blev ngn förbättring av batt.tiden på photo-modellerna. Jag har en 40GB 'gammal' iPod photo och den sades ha 15 timmar vad jag minns.

1
Bevaka tråden