Köpa mjukvara via Mecenat

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag känner till att studenter har 50% rabatt på mjukvara från AppleStore om man köper via Studentkortet eller Mecenat. Jag undrar bara: är det en speciell utbildningsversion som levereras eller är det samma låda som man normalt får?

Tänker främst på Final Cut Studio.

Samma lådor..

Bara det att vi betalar 50% av priset

Ska jag ta upp beställningar nu eller?:P

Kan meddela att jag "köpte ut" åt en av mina lärare. Han vart överlycklig kan jag säga. Så det finns pengar att spara.

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Kan meddela att jag "köpte ut" åt en av mina lärare. Han vart överlycklig kan jag säga. Så det finns pengar att spara.

I längden leder sånt utnyttjande till att vi studerande inte får några rabatter.

Kan stämma, men jag gjorde det samtidigt som jag köpte min bärbara. Mest som tack för att han visade mig ljuset, samt hjälpte mig de första dagarna.

Tack för svaret

Vill inte uppmuntra någon att utnyttja systemet.

Får man fråga varför du ville veta?

Menar, klart som korvsspad(nåja:rolleyes:) att man får samma mjukvara. Apple siktar ju in sig på ungdomarna/studenter numera.

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Får man fråga varför du ville veta?

Menar, klart som korvsspad(nåja:rolleyes:) att man får samma mjukvara. Apple siktar ju in sig på ungdomarna/studenter numera.

Jag tycker inte att det är uppenbart. Många mjukvaruföretag erbjuder speciella studentlicenser som skiljer sig något från den vanliga kommersiella licensen. Jag tror det skulle se dumt ut om det stod "högskolelicens" varje gång man startade Final Cut på "fina videoredigeringsbyrån"

Men spelar det någon roll egentligen vilken version det är. Är du inte berättigad till den rabatterade licensen bryter du ju mot avtalet, oavsett om programvaran är "märkt" eller inte. Då kan du ju lika gärna tanka hem den från någon fildelningstjänst istället. Man har ju lika lite rent mjöl i påsen i båda fallen, eller har jag fel?

/M

Senast redigerat 2005-06-26 10:49

Lådan är ju värd en del

(skojade bara - du har rätt)

1
Bevaka tråden