Macoteket? Seriösa - eller ??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-06-25 21:40

Är Macoteket Stockholm bra eller dåligt? De verkade både kunniga och hjälpsamma när jag var inne och frågade lite men jag har läst en hel del missnöjda kommentarer här på forumet.

• Medlem
  • Kristianopel
  • 2005-06-25 22:51

Jag tror inte Macotekets ledning säger till sin personal att de ska vara otrevliga, men tydligen är det vissa som är det, - dumt av dom.
Har du hittat någon som du fått bra kontakt med, så håll dig till honom.

Jag har handlat på Macoteket både på Birger Jarlsgatan och i Sundbyberg. Framförallt är det på Birger Jarlsgatan som några i personalen skulle behöva fundera lite på sin framtoning. Jag tror att de flesta kunder förväntar sig att Macoteket kan hantera returer och beställningar lika smidigt som t ex Elgiganten men bitvis är det mindre tjafs på Skärholmens loppmarknad än på Macoteket.

Naturligtvis beror det helt på vad du är ute efter för typ av service. Numera handlar jag från inWarehouse.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-26 02:43

föredrar inlife eller applestore. för mycket tjafs på macoteket... kan förstöra ens dag i onödan

Ja butiken på Birger jarlsgatan är väl ingen höjdare vad det gäller personalen. Jag handlar där ibland för att mitt kontor ligger alldeles i närheten. Men om det är något jag behöver diskutera med en säljare så vänder jag i dörren om inte Jürgen är i butiken. Han är den enda vettiga och trevliga säljaren enligt min mening.

Med tanke på alla inlägg om bemötandet och problem som kunder haft med butiken på Birger Jarlsgatan (som rapporterats här på forumet) så skulle jag inte vara glad om jag var VD för Macoteket.

En annan sak som irreterar mig som företagare är att om man köper en dator med massa utrustning för över 40 000 kr och sedan får ett vanligt litet kassakvitto att sätta in i bokföringspärmen. "Riktiga" kvitton i A4-storlek tack, som alla andra butiker i stan som säljer utrustning till profesionella användare.

Jürgen jobbar inte på Macoteket sen en tid tillbaka.

Skulle handla ett nätverkskort till en gammal mac. Ringde och frågade om den fanns inne, säljaren, vars namn jag håller för mig själv, sade att det gick bra att hämta i sundbyberg, de hade öppet till 18. Efter 45 minuter var jag där, kl var 17.55 men då sade den faktiskt trevliga personalen i butiken att det endast fanns på lagret. Lagret stängde tydligen fem. Jag pratade med säljaren 16.55 så nog borde han kanske sagt att det inte gick att få tag i kortet förrän imorgon, särskilt eftersom jag sade att jag bodde strax söder om stan, inte på norra sidan. Personalen i butiken ordnade det hela bra för mig ändå till slut, men försäljningschefen skulle ringa mig dagen efter. Han har fortfarande inte ringt...riktigt dåligt. Det är min senaste erfarenhet av Macoteket.

1
Bevaka tråden