Köpa iBook G4 800 utan papper?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-25 15:23

Hejsan alla!

Det är dags att köpa en iBook. Jag har snackat med en kille och det är en iBook G4 800 12", 256MB RAM, 30GB HDD samt Airport Extreme med mera.

Det fanns inga repor eller synliga skador på datorn, jag bad honom även bifoga lite bilder i ett mail som han lovade göra under eftermiddagen. Datorn hade han köpt av sin kompis och han saknade papper för datorn. Garantin hade redan gått ut och papper trodde han sig inte ha, men skulle försäkra sig genom att kolla med sin kompis varifrån han köpte datorn.

Är det okej att köpa datorn utan papper? Garantin är ändå slut. Bror min lovade att kolla på det med mig under dagen också. Kallar sig för . : fredrik : . här på 99mac tror jag.

Den andra frågan är, då det är Airport Extreme på, vad kostar en sådant airport-modul? Går den att koppla direkt till routern så både han och jag kan använda den? Han har nämligen köpt en ny Powerbook också. Vad kostar den och hur säkert är det egentligen?

Att tillägga är även att kalaset går på 5000:-, är priset skyhögt eller är det ett bra pris där allt är som det skall?

Tack på förhand!

Ring Polisens godsregister och dubbelkolla serienumret

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-25 15:27

Tack för ett snabbt svar Björnström! Är det verkligen nödvändigt? Orginalkartonger och sådant finns, är det absolut nödvändigt?

edit: Värt att tillägga är också att han verkade lite småhet och kunde en del om Mac...

edit: Snackade även med Lizardman per telefon, han finns här på 99mac och hade lagt ut sin annons här på sidan. Han sade dock att det fanns någon spricka i plasten, som många brukade få. Vet dock inte vad för sorts spricka det handlade om. Han lovade att bifoga bilder han med. Hans annons finns nedanför, är 6000:- bra pris för det?

Ibook G4 12" 800Mhz. Mycket RAM (640Mb). Stor HD på 60Gb. Bluetooth. Alla tillbehör från kartong. Second skin. OSX panther.

Datorn är i bra skick, orkar mycket och länge. Har varit min ögonsten men säljes på grund av ny PB..

6000:- eller högstbjudande..

jensost@spymac.com / 0733392345

Som jag ser det finns det ingen anledning att inte kolla serienummret med polisen. Hur kul är det att köpa en dator som man måste lämna bort utan att få ett öre tillbaka (nu när "god tro" inte längre finns)?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-25 15:43

Nej, God Tro försvann 2003 tror jag. Hur blir det om den skulle gå sönder eller någonting och jag måste skicka in den till Apple eller liknande. Hur blir det utan kvitto / garanti då?

Ursprungligen av doGG:

Nej, God Tro försvann 2003 tror jag. Hur blir det om den skulle gå sönder eller någonting och jag måste skicka in den till Apple eller liknande. Hur blir det utan kvitto / garanti då?

Service Providers kräver normalt garantikvitto men jag tror dom kan söka på serienumret i GSX:en (tror den heter så) också. Varför chansa, kan väl inte vara omöjligt att få tag på en iBook?

Ps. Du köper väl inte datorn av killen som driver MacTorget?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-25 16:10

Killen som driver MacTorget? Är det troligtvis han som säljer den för 6000:-? Jag skall prata med killen med datorn för 5000:-, skall se om han hittar några papper på den. Gör han inte det skall jag be om serienummer mm så skall jag kontakta Apple och se vad dom har att säga om saken.

Tack för alla svar!

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-25 16:46

Hur fungerade det med Airport station och sådant? Hur säkert är det? Intrång från andra i närheten och sådant?

1
Bevaka tråden