Förslag på ny skrivare önskas

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-25 14:35

Tja!

Har tänkt på att skaffa en ny skrivare. Tänkte mig en som kan skriva på cd oxå... blir de bra då? En som har bra upplösning jobbar mycket med grafisk produktion. Så en bra skrivare hade varit fint. Jag har nu en canon mp360 men den stödjer inte mac tråkigt för jag köpte den en månad innan jag skaffade min pbook Kan ni rekommendera någon bra skrivare med högupplösning och som kanske skriver på cd oxå... Förstås inte så himla dyr heller...

Billiga patroner till den hade inte heller varit fel.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-25 16:44

Pricerunner kan man enkelt jämföra produkters funktioner och sedan se var de finns billigast.

Jag vet inget om skrivare med CD-funktion specifikt, men jag rekommenderar ändå Epson som tillverkare. Deras skrivare tycker jag för det mesta verkar ge mest för pengarna. Deras skrivare brukar också vara de snabbaste. Se bara till att inte skaffa någon budgetmodell - de är bara skräp - vissa skriver ut en enda sida på två minuter om man vill ha läslig text ...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-25 18:59

Epsons nya skrivare Epson Stylus Photo R2400 ska tydligen vara jävligt vass, vet dock inte om det går att skriva på CD´s annars är Epson Stylus Photo 2100 bra och med den kan du skriva ut på CDs..

http://www.epson.se/products/printers/inkjet/syphor2400/index.htm

• Medlem
  • Nacka
  • 2005-07-05 19:51

hp2550 är skitbillig och bra a4 färglaser men på cd kan man nog inte skriva.

Jag har en Epson R300 med CD-skrivarfunktion, det är dålig mekanik för den funktionen. Man kör skrot på skivorna hela tiden, för släden för CD-skriveri är bara smäck.
Har skaffat en Canon Pixma IP5000, den är helt annorlunda, IP4000 är lika bra i det avseendet. Dessutom är det mycket bättre bläckekonomi på Canons skrivare.
En Canon Pixma IP4000 kostar lika mycket som en omgång med bläck till en Epson. D v s runt 1500 bagis. Skriver riktigt bra på fotopapper också.
Jag kan rekommendera en sådan varmt.

IP4000 mosar Epsons motsvarade skrivare i allting. Kostar bara runt 1500 spänn.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-17 10:42
Ursprungligen av Christopher Anderton:

IP4000 mosar Epsons motsvarade skrivare i allting. Kostar bara runt 1500 spänn.

Jag antar att du har testat alla motsvarande Epson då?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-17 10:48

Faktum är att Canons Pixma-serie är svårslagen när det gäller inköpspris, bläckkostnader och utskriftskvalitet/krona.

Hur är det när man köper en skrivare? Ingår det alltid i priset färgpatron/färgpatroner också?
Ibland kan ju färgpatron/färgpatroner kosta mer än själva skrivaren, så vore bra att veta.

Jag har testat många olika skrivare. Min nuvarande är en Canon PIXMA IP5000. Den kan jag varmt rekommendera. Den är gedigen som ett kassaskåp, ekonomisk och skriver ut i hög kvalitet (för priset).

Canon Pixma IP 5000 - den är Canoon : )

• Medlem
  • 2005-08-17 21:42

Skriver under på IP 4000. Snabb och mycket bra utskrifter. Annars är HP generellt sett bra, tycker jag. Epson har jag personligen bara dålig erfarenhet av, men jag har bara använt ett par stycken. De dyrare är ju populära som provtrycksskrivare.

Färgpatroner ingår nog alltid. Dessutom är första laddningen ofta bättre. Mer bläck i patronerna.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-17 21:45

Jag har en Canon IP4000R (med ethernet och wlan). Den är oslagbar. Jag skriver ut typ ett foto i veckan och har gjort det i ett halvår. Detta utöver otaliga A4or text.. Mätarna har inte börjat röra på sig än (bläcknivån). Detta är den överlägset bästa skrivaren jag haft, både i inköp och i bläckkostnader, hastighet, ljudnivå och design.

/hicke

• Medlem
  • 2005-08-17 21:45

Flyttar till köptips.

Baron

1
Bevaka tråden