Köpa FW800 och S-ATA -PCI kort

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad skall man köpa för PCI-kort (vilket fabrikat LACie Sonnet eller )till en G5:a Dual 2.3a?
Jag har för mig att det sitter PCI-X slottar på denna...
De kort jag skulle behöva är i första hand ett externt S-ATA eftersom jag ej får plats med mera i datorn;)
Sen hade jag tänkt på, antingen ett FW800 kort eller ett mixat med båda hastigheterna på. Vad är bäst?

Som sista fråga: finns det några bra FW800 kort till PC-laptopen?

...oj oj... nu blev det tre frågor jag hoppas att någon här är kunnig på detta

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-24 11:43

Den verkar vara precis det jag söker till PCen:)

Hur är det med PCI-X kort till G5an med S-ATA extern samt ett annat med FW800/400???

Finnes det ingen här som har byggt ut sin Powermac G5a med mer Firewire ellr S-ATA...
Det skulle vara trevligt att veta vilka som är nöjda eller missnöjda med en produkt. Det verkar ju finnas en uppsjö av tillverkare och modeller... känns som värsta täta grönaktiga djungeln
Någon kan väl plocka fram sin enorma machete eller bananformade gurca kniv och hjälpa mig ut!!!:D

Till saken hör att jag kommer att använda riggen för musikinspelning. Jag äger ett RME fireface ljudinterface som jag kopplar via firewire. Den har möjligheten att fungera som FW-hubb så att jag kan chaina en hårdisk till den men jag tror att jag kan få den att jobba ännu fetare om jag istället använder mig av en till FW-buss! Sen skulle det vara praktiskt att kunna ha en eller två feta (läs >400GB st) S-ATA diskar kopplade till datorn för datorn för diverse inspelningar, samplingar, loopar samt backup.
Hur skulle ni lösa detta?

Eric

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-06-29 15:24
Ursprungligen av EricBradley:

Finnes det ingen här som har byggt ut sin Powermac G5a med mer Firewire ellr S-ATA...
Det skulle vara trevligt att veta vilka som är nöjda eller missnöjda med en produkt. Det verkar ju finnas en uppsjö av tillverkare och modeller... känns som värsta täta grönaktiga djungeln
Någon kan väl plocka fram sin enorma machete eller bananformade gurca kniv och hjälpa mig ut!!!:D

Till saken hör att jag kommer att använda riggen för musikinspelning. Jag äger ett RME fireface ljudinterface som jag kopplar via firewire. Den har möjligheten att fungera som FW-hubb så att jag kan chaina en hårdisk till den men jag tror att jag kan få den att jobba ännu fetare om jag istället använder mig av en till FW-buss! Sen skulle det vara praktiskt att kunna ha en eller två feta (läs >400GB st) S-ATA diskar kopplade till datorn för datorn för diverse inspelningar, samplingar, loopar samt backup.
Hur skulle ni lösa detta?

Eric

Jag för vidare en rekommendation jag fick här på 99Mac

http://www.sonnettech.com/product/tempo-x_esata44.html

Sonnet, 4 interna, och 4 externa portar.

1
Bevaka tråden