G5'an låter lustigt

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-23 01:42

Av någon anledning så kommer ett enormt hög frekvent ljud ifrån min burk när jag flyttar runt fönster. Någon som är med om liknande problem?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-23 02:13

En omstart hjälpte också fixade sig det problemet. Men nu kommer det där tickandet med en sekund emellan..men slår jag av "Allow NAP" i Processor under Preferences så låser sig problemet.
Väldigt märkligt...tror jag tar o utnyttjar supporten. Vilka uppgifter behöver redo när man ringer supporten?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-23 10:43

Detta är välkänt och har diskuterats mycket på Apples egna forum. Det kallas "chirping", och åsikterna går isär huruvida det är farligt eller ej att stänga av Nap. Jag har det avstängt.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-06-23 11:03
Ursprungligen av ez0r4y:

Av någon anledning så kommer ett enormt hög frekvent ljud ifrån min burk när jag flyttar runt fönster. Någon som är med om liknande problem?

LOL! Dom håller just nu på att byta ut mina RIKTIGA, fysiska fönster i lägenheten, och jag var liksom inne på det spåret. Så för en kort sekund var jag fullkomligt perplex när jag läste det där inlägget och undrade hur fan det kan komma ljud från datorn när fönster flyttas, och framförallt grunnade jag på varför i jösse namn du flyttar runt dom.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-23 15:36

Danne V: Hehe, så kan det gå när man läser inlägg om fönster o byter fysiska fönster hemma....p

Tog f.ö o skickade ett mejl till MacSupport där jag köpte burken o jag va välkommen o komma o lämna in den me kvitto så skulle jag få PSU utbytt på en vecka. Slapp köra omvägen förbi Apple tydligen, orkar inte me o sitta o svara på 100'a frågor.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-23 16:09
Ursprungligen av ez0r4y:

Danne V: Hehe, så kan det gå när man läser inlägg om fönster o byter fysiska fönster hemma....p

Tog f.ö o skickade ett mejl till MacSupport där jag köpte burken o jag va välkommen o komma o lämna in den me kvitto så skulle jag få PSU utbytt på en vecka. Slapp köra omvägen förbi Apple tydligen, orkar inte me o sitta o svara på 100'a frågor.

Bli dock inte alltför besviken om det inte hjälper. Se också till att du verkligen får en NY PSU, annars kan du istället få gamla slitna fläktar som viner och har sig. (Dem har jag bytt ut.)

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-06-23 15:56

Grattis.

(Och grattis till mig själv eftersom detta blev mitt tre tusende inlägg på 99 mac)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-24 14:17

Okey, ska se till så jag får en ny PSU då...hur kan jag försäkra mig om att den är ny då? Inte lämnat in än, ska dra dit nästa vecka.

• Medlem
  • 2005-06-24 14:39
Ursprungligen av ez0r4y:

Okey, ska se till så jag får en ny PSU då...hur kan jag försäkra mig om att den är ny då? Inte lämnat in än, ska dra dit nästa vecka.

Du kan inte försäkra dig om det... Apple skickar det de skickar, reparatören har ingen möjlighet att kontrollera vad de får. Min Powerbook skulle repareras för pajad grafik, och kom tillbaka utan Bluetooth och USB... Risken att det blir problem är nog inte så stor, och du kan alltid lämna in den igen. Apple bråkar sällan om någonting faktiskt, även om de naturligtvis gör misstag.

1
Bevaka tråden