Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara sms på datorn. Vilket program?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket program är bäst för att enkelt ta back-up på alla sms som finns på telefonen?
(Mobilen är en S700i.)

  • Medlem
  • 2005-06-22 04:00

Jag använder PhoneAgent med min SE T630, funkar jättebra!

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21157

(Porgrammet stöder k700i..... är s700i en variant? Demon kan ju hur som helst testas!)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-23 18:54

Har fortfarande inte förstått hur man kopierar SMS'en från telefonen till datorn...
I telefonen är minnet fullt, men i Phone Agent säger den att minnet är tomt (!).
Har uppdaterat flera gånger utan någon skillnad.

Prova bluephone elite
/FS

Jag skulle hemskt gärna arkivera alla sms från min Nokia 6131. Detta verkar dock inte möjligt..

• BluePhone Elite - stöder inte min telefon när det gäller SMS:
Mira Software Forums :: View topic - Can't view messages in the phone from BP2
• MegaCell X - kan räkna SMS:en i telefonen, men de visas aldrig i listan.
• PhoneAgent - ser suveränt ut men gäller väl bara SonyEricsson
• Nokias egna PC Suite – kan visa SMS:en i telefonen (på en PC då). Men där finns ingen smidig funktion för att arkivera (?).

Har jag missat något alternativ?

Här är samma fråga och en del svar från tidigare inlägg:
http://www.99.se/mobiltelefoner/213747-spara-sms-p-datorn.html

Har kollat de flesta trådar i ämnet... I inlägget länkat ovan lyckades man ju med ett klick arkivera alla sms - men BluePhoneElite är inte helt kompatibelt med min Nokia 6131.

Trist att största mobiltillverkaren (40% av marknaden) inte lägger tid på att göra PC-Suite för Mac? Och sen slår väl BPE/Phone Agent dessutom lätt PC-Suite i funktionalitet..

Vinst vinst vinst.
Kunden har alltid rätt: Ge mig en mobil som är byggd för att hålla i två (istället för ett) år och ett program som arkiverar mina sms.

Någon på 99mac som kan tipsa mig om det sistnämnda?

1
Bevaka tråden