Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta .mp3:or iTunes --> Z800 smidigast?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, som sagt...

Hur skickar jag smidigt över ett gäng mp3:or från iTunes till min Z800?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-28 07:52

Jag har en Z1010, o använder en kort-läsare för att föra över musik till telefonen genom att flytta minneskortet mellan macen och telefonen. funkar ok, bortsett från att telefonen får fnatt ifall det ligger kvar osx-filer på kortet, tex .DS_Store osv.. (telefonen försöker spela det, misslyckas o stannar, så man får hoppa över den manuellt o spela nästa), fast det kan man enkelt ta bort med tex terminalen.

hittar du ett bättre alternativ, så säg till mig

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-28 09:06

Jag har för mig att det finns ett verktygsprogram som raderar alla DS_Store-filer från en utvald enhet (tex en server, men borde fungerar även på ett minneskort). Sök med DS_Store på versiontracker

Ursprungligen av pichia:

Jag har för mig att det finns ett verktygsprogram som raderar alla DS_Store-filer från en utvald enhet (tex en server, men borde fungerar även på ett minneskort). Sök med DS_Store på versiontracker

Enkelt! Detta har dock redan diskuterats i detta forum redan programmet heter CleanUp smb mess 1.2 och finns att få via versiontracker.com

Man drar helt enkelt minneskort volymen till ikonen så rensar den filerna... Good luck!

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2005-07-27 18:39

Cleanup smb mess, har fungerat utmärkt för mig länge men jag tyckte ändå det var lite knöligt att byta musik. Jag var nästan på väg att köpa en shuffle, för att på något klurigt sätt löda ihop till ett mobiltelefonheadset... så hittade jag istället det här:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/27403

Kopierar över spellista med låtar och allt från iTunes, rensar och avmonterar minneskortet också när den har kopierat färdigt. Precis lika smidigt som med en iPod Shuffle

usbkabeln

Använd annars usbkabeln! då kommer den upp som ett usbminne!
dock finns ett problem att när man avmonterar den så finns det en chans att man får kernelpaninc. dock hittade jag ett program som heter K750iGrabber som visserligen är till 750´n men åtgärdar samma typfel. men jag har inte hunnit testa ännu.
Annars starta om datorn innan du monterar av fonen.
problem misstänker jag att det uppstår då dels så går den som usbmodem och dels så fungerar den som usbminne och där går det fel....

Annars bluetooth - dock långsamt!
sen som de övriga, minneskortläsare. dock rensa...
hare

1
Bevaka tråden