Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wireless keyboard-problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-20 00:26

Har haft mitt fina wireless keyboard i ett par månader, allt funkar fint men plötsligt har det lämnat in. Tänkte att det kan bero på batterierna så jag har provat massor med olika batterier men det verkar inte funka. Hade strul ett tag förut med tangentbordet i början men sen dess har det funkat helt utan problem.

Jag sätter på tangentbordet och då lyser lampan först med fast sken men sen börjar den blinka. Hittar den inte om jag försöker upptäcka i systeminställningar.

Är det någon som har några tips? Tänkte jag ska gå iväg i morgon och köpa helt nya batterier även fast jag har nya här.

PS: Nu hittar datorn tangentbordet men kan inte parkoppla

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2005-06-20 00:46
Ursprungligen av svanerik:

Har haft mitt fina wireless keyboard i ett par månader, allt funkar fint men plötsligt har det lämnat in. Tänkte att det kan bero på batterierna så jag har provat massor med olika batterier men det verkar inte funka. Hade strul ett tag förut med tangentbordet i början men sen dess har det funkat helt utan problem.

Jag sätter på tangentbordet och då lyser lampan först med fast sken men sen börjar den blinka. Hittar den inte om jag försöker upptäcka i systeminställningar.

Är det någon som har några tips? Tänkte jag ska gå iväg i morgon och köpa helt nya batterier även fast jag har nya här.

PS: Nu hittar datorn tangentbordet men kan inte parkoppla

Hm... Trist.. Har du en BT modul i datorn eller en USB variant? Kolla så att en ev. BT Antenn sitter ordentligt intrykt eller USB modul om du har sådan!

"Stänger du av / på tangentbordet varje dag? Om, så kan jag tänka mig att det kan bli problem som parkoppling. Hoppas att ditt problem löser sig... Och i värsta fall tycker jag du skall ta det på garnatin, om det skulle visa sig vara ett hårdvarufel.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-06-20 13:33
Ursprungligen av Nelson:

"Stänger du av / på tangentbordet varje dag? Om, så kan jag tänka mig att det kan bli problem som parkoppling.

Nej, det ska inte vara något problem. Dels så går ju tgt och mus i lågenergiläge när datorn går i vila. Datorn kan ju sedan väckas från BT (genom inställning). Jag har även roat mig med att stänga av tgt och mus även om datorn går i vila. Det är inget problem att slå på tgt och mus sedan då dom väcker datorn snällt.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-20 10:15

Har testat med nya batterier nu. Det är inte det. Jag har en iBook med inbyggd bt-enhet och jag kör med Tiger.

1
Bevaka tråden