Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstid på PowerBook?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Vad tror ni leveranstiden på en Powerbook 15" combo är? Jag beställde den via en återförsäljare, som i sin tur beställde den via Applestore tror jag. De påstod att jag prutade så hårt att de var tvungna att ta den därifrån.

mvh
Andreas

Jadu, för min 12" fick jag vänta i 2 veckor, sen var butiken snälla nog att beställa den från en svensk levarentör så det skulle gå fortare. Det gör att butiken förlorar lite pengar, men å andra sidan har dom en nöjd kund.
Enligt butiken kunde det dröja tills mitten av juli innan jag skulle få min annars på grund av vissa kvoter som Applestore tydligen kör med.

herregud. jag hoppas inte jag får vänta till mitten av juli. men tack för svaret!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-19 01:48

Jag beställde min powerbook 15" från apple store i måndags och betalade med bankgiro i tisdags. I fredags hade apple store fått mina pengar och idag (lördag!?) har datorn skickats! Jag kan dock inte få upp några händelser än på trackingnumret så den har väl inte kommit så långt!

Om jag inte minns fel så står det väl på apple store att pb i standardkonf. skickas inom 24 h! Borde inte ta så lång tid med andra ord!

Mvh

Christian

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-19 05:12

Beställde PB 17 och betalade via bankgiro - verkar ha försenat det hela med en hel vecka :-/
Nu så är den i alla fall på väg från SHANGHAI!

Det tog två och en halv vecka. Skriver detta på min alldeles nya Powerbook. Känns fint.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-06-30 17:30

dsstore ?

Ursprungligen av andreas_nrpg:

Det tog två och en halv vecka. Skriver detta på min alldeles nya Powerbook. Känns fint.

beställde du genom DSSTORE eller?
dom har sjukt bra service

Jag beställde av deras ägare eller vad man ska säga - Dataservice. De är leverantörer åt firman jag arbetar för.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-06-30 20:07

ah ok, det ska ju va samma företag för handlar man med kort på DSSTORE så står det dataservice på kontoutdraget sen.

hoppas att du är nöjd!

4 arbetsdagar från shanghai tog det för mig för ett par veckor sen, är så nöjd med min PB 15"

Beställde direkt från AppleStore.

1
Bevaka tråden