Fel på skärmen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Apple studio display som inte visar någon bild och klickar konstigt och högt!!

Vad kan jag göra?

Hur mycket skulle det kunna kosta om man lagade det, skulle det vara billigare än att köpa en beg på nätet?

Hur öppnar man den? Försökt öppna, kommit till en platta som jag inte fick bort, under var bara massa kretskort.
Hur gör man för att få bort plasten runt så lusröret och all elektronik är blottad?

• Medlem
  • 2005-06-17 00:45

Försök inte öppna den, det kan vara livsfarligt. Släng den... livslängden på skärmar är begränsad tyvärr.

men om det inte är el i??

Fan också...

Tack för tips dock :/

Öppna aldrig en crt skärm om du/ni inte har kunskaperna för det. Även om skärmen inte är ansluten till nätkontakten kan den innehålla avsevärda mängder energi "spänning och ström" så om man är det minsta oförsiktig så kan det vara det sista man gör...

Det som troligen hänt i ditt fall martin är att nätaggregatet och högspänningsdelen har lagt utav inte ett helt okänt problem med Apples studio displays. Priset för en reparation ligger kring 3-4000:- inkl moms.

Jag föreslår att du köper en ny platt skärm istället för en crt skärm begagnad eller inte. Den platta har oftast längre livslängd och inte helt ofördelaktigt lägre strömförbrukning.

Mvh

ok, ska nog inte öppna den då..
tack!

1
Bevaka tråden