Ny Mini med Panther men ändå med Tiger?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-06-15 20:07

Jag skall till att köpa en Mini från Macoteket. Men eftersom specen på Macotekets hemsida säger att OS är Panther så ringde jag för att kolla. Enligt killen på Macoteket så skall det följa med en talong i försändelsen som man skickar in till Apple varefter man får Tiger hemskickat.

Ngn som vet om detta stämmer eller ej?

Aldrin

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-06-15 20:13
  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-06-15 21:27

Jag köpte min Mini på PC City för tre veckor sen, och den hade Panther installerat MEN till min förvåning, och glädje, medföljde Tiger-DVDn i förpackningen så det var bara att installera direkt. Så vill du ha Tiger med direkt och slippa beställa i efterhand kan det ju vara värt att kolla runt lite!

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-06-15 22:13

Mitt tips. Kör Panther istället. Tiger är fortfarande en Beta.

• Oregistrerad
  • 2005-06-15 22:17
Ursprungligen av onnyt:

Mitt tips. Kör Panther istället. Tiger är fortfarande en Beta.

Är det verkligen så illa? Utveckla gärna.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-06-15 22:29

Illa är det inte men det är en del som inte funkar.Safari dyker för mig med jämna mellanrum och det på en splitter ny iBook. Samma med mail.app. En del tycker att finder känns rappare med Tiger medan jag tycker tvärt om. Som sagt det är inte illa men jag har flera Macar med både Panther o Tiger, det blir säkert bra i senare versioner men Panther är ändå ett OS som är färdigutvecklat och flyter på utan hängningar av program.

Ursprungligen av onnyt:

Illa är det inte men det är en del som inte funkar.Safari dyker för mig med jämna mellanrum och det på en splitter ny iBook. Samma med mail.app. En del tycker att finder känns rappare med Tiger medan jag tycker tvärt om. Som sagt det är inte illa men jag har flera Macar med både Panther o Tiger, det blir säkert bra i senare versioner men Panther är ändå ett OS som är färdigutvecklat och flyter på utan hängningar av program.

Jag kör samma program under 10.4 som ja gjorde under 10.3, och jag har inte haft några som helst problem..

• Medlem
  • Täby
  • 2005-06-16 06:30

Som vanligt så får man ett snabbt och bra svar - BÄSTA forumet på webben!

Tack!

Aldrin

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-06-16 06:53

Äh, trams. Tiger är ju en uppdatering av Panther.

Apple har bara valt att sälja den som en separat produkt.
Då får de in lite mer kulor.

• Medlem
  • 2005-06-16 09:03

Alla nya Macar ska ha Tiger installerat. Det ingår liksom. Jag skulle aldrig köpa en ny dator som inte har det senaste systemet. Köp någon annanstans.

Kan verifiera vad stfm säger, jag har en bekant som köpte en PB 12" för ett par veckor sedan från Apple Store. Den hade Tiger förinstallerat.

1
Bevaka tråden