Tips på vettig två-knapps-mus?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis konverterat till mac och behöver en ny mus med två knappar (vill även passa på att ge en känga till Apple´s "principidioti" att en mac ska säljas med en enknapps mus, det är ju både patetsikt sjukt och löjligt att tro att det räcker med en mus med en knapp, så, då fick jag det ur mig ).
Macmusen e ju snygg men den finns inte med två knappar eller?
Vill helst att den ska se snygg ut jämte min snygga iMac.

Logitech MX 1000, bästa mus jag haft.

Ursprungligen av sukram:

Har precis konverterat till mac och behöver en ny mus med två knappar (vill även passa på att ge en känga till Apple´s "principidioti" att en mac ska säljas med en enknapps mus, det är ju både patetsikt sjukt och löjligt att tro att det räcker med en mus med en knapp, så, då fick jag det ur mig ).
Macmusen e ju snygg men den finns inte med två knappar eller?
Vill helst att den ska se snygg ut jämte min snygga iMac.

PC: Högerklick
Mac: Ctrl-klick

Ursprungligen av leonardo:

PC: Högerklick
Mac: Ctrl-klick

Tack, jag vet, o det är det som e kass hehe

Det mesta från Logitech. Vi kör med det mesta från de allra dyraste värstingmodellerna ner till de billigaste Wheel Mouse-modellerna på jobbet och de är väldigt komfortabla allihop. Föredrar faktiskt de billigare, eftersom de ger bättre möjligheter till greppvariation och därmed är betydligt snällare mot mina lätt RSI-drabbade händer.

Taiwanesiska A4-Tech, som finns hos de flesta PC-hökare, är annars ett bra alternativ... mestadels logitech-ripoffs iofs, men de är väl utformade, högkvalitativa och billiga.

Köp en Logitech som dom andra säger! Funkar SuperBRA!!

• Oregistrerad
  • 2005-06-15 16:20

Nu kommer det säkert en massa dårar och slår mig bara för det men jag vill ändå rekommendera Microsofts optiska USB-mus. Tycker den funkar suveränt.

Ursprungligen av jsalo:

Nu kommer det säkert en massa dårar och slår mig bara för det men jag vill ändå rekommendera Microsofts optiska USB-mus. Tycker den funkar suveränt.

Jag gillar denna mus jag med. Visserligen har den som jag gillar 5 knappar, men finns en med 3 också, alltså 5 resp 3 knappar inklusive scrollhjul.

http://inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e373051&ReferId=3

• Oregistrerad
  • 2005-06-15 18:06

Jag kan bara hålla med Logitechs möss är väldigt bra har själv två stycken. Men även microsoft (gud förbjude) är väldigt bra. Köpte en sådan till farsans sambo och hennes eMac i julklapp. Den är skön och drar lite batterier. Det är en optisk trådlös mus kommer inte ihåg namnet men den är spräcklig i olika färger.

Jag trivs med Microsofts möss, faktiskt. Är lite sugen på att testa de nya med tilt-scrollhjul.

• Oregistrerad
  • 2005-06-16 13:19

Jag kör på Logitechs MX Bluetooth mus och det fungerar utmärkt. Förutsätter blåtand dock.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 13:26

Logitechs tvåknapparsmöss regerar. Ett alternativ är en smidig tvåknapparsmus från Macally. Håller med om att Apples enpetare är idiotisk.

Skaffade en Logitech MX1000 häromdagen och den är helt perfekt. Tilt-hjul är det på den också (hur användbart det nu är).

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-19 12:39

Är det någon som har något bra tips på en bluetooth-mus som funkar ihop med den inbyggda bluetooth i macmini och powerbooken. Skulle vilja ha en 2-knappsmus utan att jag behöver några andra delar eller sladdar!

Mvh

Christian

Ursprungligen av Sunkan:

Är det någon som har något bra tips på en bluetooth-mus som funkar ihop med den inbyggda bluetooth i macmini och powerbooken. Skulle vilja ha en 2-knappsmus utan att jag behöver några andra delar eller sladdar!

Exakt! Undrar precis samma sak. Sitter med inbyggd BT i min mini och vill inte offra ett usb-uttag för nån ful dongel eller sändare

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-22 14:53

Sushi

1
Bevaka tråden