Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5 -> iBook 12' - vad förlorar jag?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vad kommer jag att sakna om jag byter min imac g5 17" 1.6ghz mot en ibook 12" 1.2ghz?
tänkte mest på prestanda och skärmen...

det jag nästan bara gör med datorn är surfar, mail, imovie, iphoto och adobe photoshop/illustrator.

Ursprungligen av C.Matsson:

det jag nästan bara gör med datorn är surfar, mail, imovie, iphoto och adobe photoshop/illustrator.

Anledningar varför man skall behålla iMacen: imovie, iphoto och adobe photoshop/illustrator Mail och Safari fungerar dock i princip lika bra på iBook.

Inte för att iBooken är dålig på något sätt - jag har en själv (G4 12" 1,2 GHz 1,25 GB RAM) - men i jämförelse med min 2x1,8 G5 på jobbet känns min iBook lite seg... Jag har nu mer än 16000 bilder i iPhoto och skulle aldrig i livet köra det på en iBook . går tillräckligt knackigr på G5an. Detsamma gäller lite tyngre saker i PS, Illustrator o InDesign.

Sen har vi det där med hårddisken (storlek och snabbhet), skärmen, grafikkortet, tangentbordet, portar...

Om du inte måste ha en portabel sö är en iMac självklart att föredra! Om det är ebb i kassan och iMacen därför måste avyttras är det bättre att köpa en mini som ersättning (och en gammal crt från Myrorna) tills det blir flod i kassan igen

Förutsatt att det är samma skärm på de nyare modellerna som det är på min iBook G3 800Mhz så är skärmen inte alls lika skön att titta på. Säger inte så mycket kanske, men det är vad jag tycker.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-05 21:04

har själv en 12" (dock med extern skärm). Utan skärmen är det rätt segt att jobba med program som behöver utrymmer för paletter som tex photoshop och dreamweaver.

1
Bevaka tråden