Har någon köpt begagnat från Apple Store US?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja jag undrar om någon av er har köpt från Mac "Sale" USA jag har funderat på detta länge!

Tänkte mer på att priserna, här i Sverige vill dom har fatasi priser för begagnade datorer..

Jag har förtydligat rubriken i ditt inlägg. Läs mer om varför rubriken är viktig.

Jag tror jag läste någonstans att de inte skickar till adresser utanför USA. Rätta mig om jag har fel.

Ursprungligen av Silvetisson:

Tja jag undrar om någon av er har köpt från Mac "Sale" USA jag har funderat på detta länge!

Tänkte mer på att priserna, här i Sverige vill dom har fatasi priser för begagnade datorer..

Är det så billigt då? Mellan 10500 - 11000 för en iMac G5 1.8GHz/ 256MB/ 80GB/ SuperDrive/ 56K/ 17-inch inklusive moms, frakt + moms på frakt samt tullavgift (ingen moms på den!). Du får ju en ny för 12000 kr inklusive moms via apple store? Det är ju svensk moms som gäller, och priserna på sidan "does not include sales tax" så....

Mac "sale" USA verkar vara en ruskigt dålig deal. Normalt sett brukar man tjäna på USA-affärer och jag gör en hel del, men detta erbjudande betackar jag mig för.

1
Bevaka tråden