PowerBook-köp - Combo eller Superdrive?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kommer att köpa en powerbook 15" snart och har väl tänkt ta en combo, men jag har börjat fundera på om det är värt de extra tusenlapparna för att få dvd brännare och 0,17 ghz till?

Ruskigt tveksamt. Lägg pengarna på mer minne i stället. Skulle Du ångra Dig är en extern DVD-brännare i FW-låda ett klart attraktivt alternativ.

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-12 02:25

Jag trodde inte jag skulle få användning av Superdriven, men det visade sig vara väl värt pengarna. Mer minne kan du alltid köpa senare, det är klurigare att uppgradera combo-driven till en superdrive (antar jag).

Jag köpte en Powerbook G4 12" Combo med max internminne nyligen. Använde min Superdrive två gånger på 1.5 år, kändes onödigt.

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-12 11:12
Ursprungligen av Björnström:

Jag köpte en Powerbook G4 12" Combo med max internminne nyligen. Använde min Superdrive två gånger på 1.5 år, kändes onödigt.

Hur onödigt då? Lika onödigt som att betala Apples hutlösa priser för minne?

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-12 18:17
Ursprungligen av tjogin:

Det finns väl ingen anledning att köpa minne direkt från Apple. Själv köpte jag från Crucial och det fungerade utmärkt. Att sätta dit det är ju en baggis och priset är bra mycket mer attraktivt.

Ursprungligen av tjogin:

Jag köpte min Powerbook hos Kullanders, dom monterade minnet åt mig bakom disken. Inga hutlösa priser här inte

Jag köper en superdrive till min Pismo (powerbook G3).

Tänk på att den nya skatten på DVD-skivor kommer göra att de kostar mycket mer. Extra 0.17 GHz uppskattar jag till max 5 kronors värde. Köp den näst snabbaste eller steget under, bäst bang-for-buck.

jag skaffade en PB12" med superdriven, och har inte ångrat mig en sekund. Har också en Lacie hårddisk och det är inte så roligt med nätaggregat och kablar högt och lågt, så man orkar inte plocka fram grejorna ju. Bättre med det inbyggt!
Tycker jag...

Daniel

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-12 18:35

Svaret är väl att det beror på hur mycket du använder en DVD-brännare. Jag köpte en PB 15" utan DVD-brännare men så känner jag inget speciellt behov av att bränna DVD-skivor heller. Använder min iPod för att flytta större mängder data och mindre filer som ska flyttas får ju plats på en CD eller på ett webhotell t.ex. Vill du bränna många DVD-skivor är det väl mycket smidigare att ha det inbyggt än att ha en extern grej med sladdar och annat, om du inte bränner väldigt sällan förstås.

1
Bevaka tråden