Motorola RAZR Black

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2005-06-11 11:36

Är i valet och kvalet att köpa denna bedårande mobil. Det enda jag känner nu är att den är en aning för bred.

Med andra ord jag vill höra om det är något som rekomenderas ändå? Hur går det att föra över bilderna via bluetooth funkar det med macen? Något annat man bör veta?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-11 17:07

Inget fungerar tyvärr alls. Skitmobil och dessutom JÄVLIGT ful, köp en K750 istället

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-06-11 17:21

haha så du är nöjd med din mobil som hänger sig en gång i halvtimmen och ser ut som stryk?

• Oregistrerad
  • 2005-06-11 17:58

köp en V800i.
bra grejer, allt funkar med mac där

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-06-11 18:10

nej jag vill ha en snygg mobil! och inge tre.

• Oregistrerad
  • 2005-06-11 18:14

men vad begär du... dessutom är den snygg
jag skrev även V800i, det är den som inte är med tre... den heter V800. går att köpa löst vettu

ehhh...menar du z800i????

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-06-12 10:45

jaa men det är ändå samma som tre. och med tre menade jag egentligen 3g men 3 har ju patenterat siffran ;).

den är för stor o ful o tråkig. RAZR är bedårande vacker slim och framför allt svart

• Oregistrerad
  • 2005-06-12 11:51
Ursprungligen av carpark:

jaa men det är ändå samma som tre. och med tre menade jag egentligen 3g men 3 har ju patenterat siffran ;).

den är för stor o ful o tråkig. RAZR är bedårande vacker slim och framför allt svart

haha. jag blandade z och v... det ska självklart vara z.. sry

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-06-12 10:46

ja just ja det ska vara ett Z istället för ett V så jag hade halvt rätt då

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-06-12 12:16

frågan är om man ska vänta tills imorgon och se vad SE släpper för telefoner...

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-06-14 17:58

fått den vackra saken nu...

en sak som stör mig enorm är avsaknaden av T9....

• Oregistrerad
  • 2005-06-14 18:01

fått den vackra saken nu...

en sak som stör mig enorm är avsaknaden av T9....

vad har inte t9?

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-06-14 18:02

razr! eller dom har nån iTap som är värdelöst... eller är jag helt fel på det?

• Oregistrerad
  • 2005-06-14 18:15

razr! eller dom har nån iTap som är värdelöst... eller är jag helt fel på det?

jo det kan stämma.... hade en motorola en gång i tiden, men det är nu över

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-15 08:17

När man väl lärt sig använda iTap är den bättre än T9. Så säger de flesta jag känner med razr.
Men det var ju så med T9 oxo i början. Själv tyckte man det var det sämsta man sätt. Kan inte leva utan nu

mvh
b0bben

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-06-15 08:22

fattade det nu. bra men än så länge inte så bra som T9 (handlar som sagt om vana) men den lär sig ord mycket snabbare...

har du förresten koll på hur stora bakgrundsbilderna är om man vill göra egna?

Senast redigerat 2005-06-15 08:42
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2005-06-15 08:22

nu är det främsta irritationsmomentet de plastiga vipplande knapparna på sidorna som kunde gjorts bättre på en annars så välgjord telefon

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-06-15 13:51

Med andra ord jag vill höra om det är något som rekomenderas ändå? Hur går det att föra över bilderna via bluetooth funkar det med macen? Något annat man bör veta?

Snygg telefon men den stöjds inte av Salling Clicker och enligt deras forum saknar telefonen nödvändiga API:er...

-J

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-07-02 10:47

jag lämnade tillbaka telefonen... kass sak

jag lämnade tillbaka telefonen... kass sak

Varför? Tala gärna om.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-25 13:47
Ursprungligen av Johan Sjöholm:

Varför? Tala gärna om.

Håller med!

Hade oxå en, men jag sålde den och köpte en SE K750 istället.
Motorolans design älskade jag men att använda den praktiskt, tack, men nej tack!
Då är K750:an mycket bätttre.

Kanske Motorola duger om man bara ringer och svarar på samtal, men för alla andra funktioner så anser jag att den sög kraftfullt.

Synd på en så otroligt snygg och slimmad telefon...

//mmi

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-07-21 23:46

så extremt dåligt system. kommer knappt ihåg alla fel nu men dom var endlösa. deras version av T9 (iTap) var värdelöst dåligt tog en evighet o skriva sms. Att ta bilder tar enormt lång tid för efter du tagit en bild måste du välja att spara den, annars raderas den, och sen måste du välja var du ska spara den, annars raderas den. så räkna inte med att ta mer än en bild var 5:e minut.

sen är det massa ologiska saker som att i bokmärksmenyn i gprs-läsaren (en läsare som visar sidor väldigt dåligt med ett typsnitt och en storlek, bilder blir mest i svartvitt om dom visas alls) kan du inte lägga till nya bokmärken och hur man gör det är en vetskap i sig.

allmänt fult gränssnitt också. värdelöst. snygg telefon men värdelös annars. tyvärr

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-22 06:41

Har också en motorolanalle och jag håller med! Det är verkligen inte ett fulländat system.

• Medlem
  • Täby
  • 2005-07-28 12:17

det enda som jag inte gillar med min rzr är att den visar alla nummer i telefonboken.. istället för som nokia som visar ett namn med standardnr tex mobilnr och sen om man vill se resterande nr till personen så får man gå in under namnet o där finns hemnr, arbetsnr osv...

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-07-28 12:42
Ursprungligen av kainen:

det enda som jag inte gillar med min rzr är att den visar alla nummer i telefonboken.. istället för som nokia som visar ett namn med standardnr tex mobilnr och sen om man vill se resterande nr till personen så får man gå in under namnet o där finns hemnr, arbetsnr osv...

det är ju piss, då får du ju tre gånger så många namn i telefonboken, ett för varje nummer. dumt. och ingen adressbok finns det heller.

en annan mindre sak, bilderna som visar när någon ringer är extremt små, till och med på ytterskärmen visas dom i minimal storlek av någon anledning.

• Medlem
  • Täby
  • 2005-07-28 14:57

det är ju piss, då får du ju tre gånger så många namn i telefonboken, ett för varje nummer. dumt. och ingen adressbok finns det heller.

en annan mindre sak, bilderna som visar när någon ringer är extremt små, till och med på ytterskärmen visas dom i minimal storlek av någon anledning.

mmm det suger... men men... hoppas dom har gjort nått åt saken i nästa version av telefonen...
Bilderna ger jag inte mycket för... använder dom inte.

Ursprungligen av kainen:

* Phonebook - I have to tackle this separately because most people think that you CANNOT have multiple numbers under one name. That simply isn't true. They are the type who don't care to read the manual it came with. On their defense like I said the menu system is bad that a simple feature as adding numerous numbers under one name is not evident. There are two steps you MUST do in order to refrain from the phone from displaying the same names multiple times in the address book.

Step 1: Under the Phonebook menu go to Phonebook Setup (find it!) and change the VIEW from All Contacts to Primary Contacts. This will refrain the phonebook from displaying the names multiple times.

Step 2: Under each names, make sure to assign a primary contact number so that this number is the one displayed when you view that name. If you want to scroll thru the list of numbers of, all you have to do is simply press the left and right keys (from the 4-way Navigation key...for those that don't read the manual it's that circle key with a center button).

Oh yeah, you can only assign multiple numbers to one name IF you save your contacts to the phone, not the SIM. And by doing this you expand the features by being able to assign photos, voice dialing and custom ringtones to EACH number (not just to each name).

• Medlem
  • 2005-11-03 21:56

Flyttar från Mobiltelefoner/Handdatorer.

Mod

1
Bevaka tråden