Vänta på uppdaterad iBook eller köpa PowerBook nu?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har tänkt att köpa en iBook nu ett bra tag men har väntat på att den ska uppdateras, vilket aldrig tycks hända tyvärr... Var och jämförde PowerBook 12" med en iBook 12" häromdan.. Blev ju helt såld på PowerBooken och börjar fundera på varför jag väntat på en uppdaterad iBook egentligen :rolleyes:

Så nu till frågorna
- Är det så smart att köpa en PB nu eller blir den också uppdaterad snart?
- Är prisskillnaden i dagsläget mellan PB och iBook värd skillnaden mellan dessa?

Jaja, hoppas någon kan hjälpa en med beslutssvårigheter

Jag bytte från ibook till pbook igår och är hur nöjd som helst. Skillnaden i pris är kanske inte helt lätt att motivera men för min del var det lätt värt det för att få större hårddisk, inbygd bluetooth, osv - och framför allt en bättre kvalitetskänsla. Inget ont om ibooken men det knakar ju rätt ordentligt när man tar i den. Pbooken känns mer bastant.

Hur som helst så är båda ett bra köp, behöver du datorn nu är det bara att slå till - det kommer alltid komma "hetare" modeller. Ibooken uppdateras i september skulle jag tro och det bör väl föra med sig en uppdatering av pbooken också.

Ursprungligen av drac:

- Är det så smart att köpa en PB nu eller blir den också uppdaterad snart?

Enligt MacRumors Buyer's Guide så är det neutralt läge för PowerBook (130 dagar sedan senaste uppdateringen, 185 dagar är snittet). Så med andra ord borde det inte komma någon ny PowerBook riktigt än på ett tag, däremot är det hög tid för iBook.

Men det ska tilläggas att Apples uppdateringar av PowerBook har varit allt annat än regelbundna (iBook däremot har uppdaterats väldigt regelbundet). Det florerade ett rykte om en helt ny PowerBook HD med högupplöst skärm tidigare i vår, men jag vet inte hur seriöst det var.

1
Bevaka tråden