Kommer antagligen få en mini, värt att skrota PC?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inom några månader så kommer jag få en Mac mini av morsans kille, av nån konstig anledning

Jaja, men jag är rädd att den komemr vara heeeeelt annorlunda.

Jag gillar två knappar på musen. Jag gillar Apples design. Jag äääälskar min iPod, och hur den kommer matcha så snyggt nu.

Men är det värt att gå över till Aplle helt nu? Jag vågar.. tror jag.

Ursprungligen av wunderbaren:

[...] jag är rädd att den komemr vara heeeeelt annorlunda.

Jag gillar två knappar på musen. Jag gillar Apples design. Jag äääälskar min iPod, och hur den kommer matcha så snyggt nu.

Men är det värt att gå över till Aplle helt nu? Jag vågar.. tror jag.

"Helt annorlunda"? Ja, vissa saker är ju lite annorlunda jämfört med en pc - det kan du få hjälp med här på forumet (sök först) eller via exempelvis Apples switch-sidor. Om du menar att MacMini om några månader skulle vara helt annorlunda mot idag blir det nog inte så. Kanske att man uppgraderar standardminnet till 512 MB och ökar hårddiskens kapacitet något (efter Paris i september???). Ingen Intel Inside förrän tidigast om ett år.

MacMini är inte heller en speldator (även om den klarar lite enklare spel galant), så på det sättet är den "helt annorlunda" mot en spel-pc (spara till en ny XBox360 eller PS3 istället, de verkar kunna piska varje tänkbar spel-pc). Minin är däremot perfekt för internet, ljud och bild - och förstås de vanliga jobb/skolprogrammen (Office etc). Möss med två eller flera knappar är som du säkert vet inga problem.

Klart att du vågar. En ny mac av idag kommer att fungera finfint och ha fullt OS/mjukvarustöd i åratal framöver.

1
Bevaka tråden