Ansluta pc till mitt nätverk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gothenburg/Maastricht
  • 2005-06-09 13:18

Någon här kanske kan hjälpa mig...Har ju min powerbook som jag ansluter till mitt trådlösa nätverk som består av 3 st airport express. Min fru jobbar hemifrån ibland och vill ansluta sin pc trådlöst, hon vill skapa något de kallar en "tunnel" till Ikea. Jag har inget lösenord på mitt nätverk just nu och jag har stängt av brandväggen. Det verkar som hon är ansluten men det går extremt långsamt? Provar jag min dator under samma tillfälle så rullar det på snabbt som vanligt..Någon som har koll på detta? Vore ytterst tacksam;)

Säkerligen en VPN tunnel, hon startar en klient som ansluter sig till deras brandväggar och på så sätt kan hon jobba.
När hon inte gör detta hur är uppkopplingen då med hennes maskin?
För jag har PC folk på besök hemma ibland och de kan sufra i full hastighet via vårt Airport nätverk.

• Medlem
  • Gothenburg/Maastricht
  • 2005-06-09 14:01

Precis, vi var hemma i Sverige nu och då anslöt hon sig till sina föräldrars trådlösa pc nätverk utan problem..Hon kan koppla upp sig via modem, men verkar vara någonting med mitt nätverk som inte lirar hundra..Borde vara det eller kan det ha att göra med min bredbandsleverantör?

1
Bevaka tråden