Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mysko "hakar" på laddare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-09 00:12

Ni kanske har diskuterat detta tidigare, men jag kan inte hitta någon tråd kring det.

Vad fanken är de där skumma hakarna som sitter på laddaren till ibook/pb till för? Nåt som ytterligare förvillar mig är att det var en enda hake på min gamla (och nu mera kasserade) laddare och två stycken på min nya.

Hjälp mig att somna på kvällarna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-09 00:21

De är till för att du ska kunna vira upp sladden på. När de är utfälda - snurra sladden runt hakarna och säkra kabelsnurret med det lilla fästet som sitter på sladden. Väldigt smidigt när du flyttar datorn och har adaptern i väskan. När du vill använda hela sladden fäller du in hakarna och får således en laddare som ser estetiskt korrekt ut

  • Oregistrerad
  • 2005-06-09 00:29

Aha!

Tack så hemskt mycket! Att jag inte kunde lista ut det själv. När jag tittade på min gamla adapter så upptäckte jag ju givetvis att det var två hakar även på den. Skönt! Tack!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-06-09 06:16

Det här var väl inget att haka upp sig på?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-09 08:55

Jag tar loss laddare från den långa nätsladden och virar upp sladden på hakarna nästan varje dag. Jag uppskattar verkligen designen. Som pricken över i finns den lilla klämman längst ut på sladden med vilken jag sätter fast sladden i sig själv.

Om den inte vore så dyr skulle jag köpa en till ...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-06-09 09:12

Jag har en Electrolux dammsugare som virar in sladden automatiskt.
Kan någon förklara hur man man får den att inte göra det emedan man dammsuger?

Den är någon hake med haken, skulle jag tro.

Skjut "sladdknappen" framåt så kommer sladdvindan att fungera på klassiskt dammsugarvis.

MVH

Rickard

1
Bevaka tråden