Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport-panik!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig.. Köpte ett Airport Extremekort till min iBook idag.. Läste manualen hur man skulle sätta i det.. Allt gick jätte bra, jag tog ut batteriet och lossade på tangentbordet, satte i antennsladden i kortet, vek upp bygeln, satte i kortet.. MEN sen när jag skulle fälla tillbaka bygeln så gick det inte(?) Airportkortet går liksom inte att få in tillräckligt mycket.. Vad ska jag göra? Försökte bruka lite våld men utan resultat.. Någon som har någon erfarenhet? MVH/Richard

Ursprungligen av sonicciccone:

Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig.. Köpte ett Airport Extremekort till min iBook idag.. Läste manualen hur man skulle sätta i det.. Allt gick jätte bra, jag tog ut batteriet och lossade på tangentbordet, satte i antennsladden i kortet, vek upp bygeln, satte i kortet.. MEN sen när jag skulle fälla tillbaka bygeln så gick det inte(?) Airportkortet går liksom inte att få in tillräckligt mycket.. Vad ska jag göra? Försökte bruka lite våld men utan resultat.. Någon som har någon erfarenhet? MVH/Richard

Satte du in det rättvänt? I de flesta iBooks så är det lite ologiskt att sidan med loggan ska vara nedåt. Bygelns passform är inte heller perfekt i vissa iBooks. Första gången jag satte i ett Airportkort så blev jag förvånad över hur långt det gick att skjuta in, krävde dock en del force.

Det är överraskande hur pass hårt man måste ta i för att få det på plats. Du bör ju dock vara helt säker på att du sätter det rätt innan du börjar ta i. Kolla även att antennkontakten sitter hela vägen in (den fyrkantiga delen ända in mot kortet) så att du slipper gå omkring och klaga på värdelös mottagning som jag gjorde i ett par månader...

MVH

Rickard

  • Oregistrerad
  • 2005-06-03 13:24

Precis som de andra skriver så blev jag också förvånad över hur långt in kortet gick att pressa. Sedan var ju bygeln ganska krånglig, båda att få bort och dit. Inte lätt med stora fingrar.

1
Bevaka tråden