Försenad leverans - kompensation?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-06-02 17:58

Fick idag veta att den iMac G5 jag beställt åt mina föräldrar inte kommer levereras i utlovad tid. Som det ser ut nu så är den försenad en vecka. Frågan är bara vad som händer, för den 6:e är det ju WWDC. Kanske kommer något nytt då. - Har jag isåfall rätt att "kräva" någon kompensation? Nu tror jag iofs inte att iMac kommer uppdateras igen, det var ju inte länge sedan sist. Men ändå... Nåja, en vecka är ju inte speciellt mycket iofs. Och den som väntar på något gott...

-- Patrik

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-02 18:19

Räkna inte med för mycket och läs igenom köpevillkoren. Du kan få på din höjd kunna få häva köpet.

//t

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-06-02 22:18
Ursprungligen av atomlab:

Räkna inte med för mycket och läs igenom köpevillkoren. Du kan få på din höjd kunna få häva köpet.

//t

Som jag misstänkte, med andra ord. Äh, jag ska inte låtsas som att jag är sur. Och det är ju inte speciellt långt tills den 8:e heller för den delen.

-- patrik

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-02 22:47

Med lite tur kan du kanske få större hårdisk, trådlöst i stället för icke trådlöst, eller tangentbord ifall du inte beställde med det ut i fall att den är över 2-3 veckor försenad....

1
Bevaka tråden