Återbetalning från Apple store - jag fattar ingenting.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-06-02 02:27

Hej

Jag upptäckte alldeles nyss en väldigt märklig sak när jag loggade in på min bank för att kolla mitt saldo. Då upptäcker jag att jag har väldigt mycket pengar på kontot. Vid en närmare titt ser jag att mitt köp från Apple store har försvunnit från kontohistoriken och alla pengarna jag har betalat till dem en gång nu har satts tillbaka på kontot. Vad betyder detta? Jag beställde en imac via Apple on campus här i Umeå den 25/5 och har sedan dess väntat på att den ska bli klar att skickas (beställde lite extragrejer med den). Är det något skumt som är på gång eller kan det hända att det är något som bara blivit fel och som fixar sig när Apple skickar datorn? Jag har inte tid att vänta en vecka extra på imacen, då jag börjar jobba på annan ort om två veckor.

Någon som vet vad som kan ha hänt?

Apple drar pengarna vid beställningstillfället för att kolla att du har täckning. Sedan får du pengarna tillbaka-satta tills dess att datorn är redo för leverans. Då dras pengarna igen.

• Medlem
  • Umeå
  • 2005-06-02 02:55

Åh, så pass. Tack för det mycket snabba svaret. Jag hann bli väldigt orolig att Apple försökte berätta för mig att jag inte får byta från pc till mac

Lite lustigt tycker jag ändå att det är i och med att pengarna drogs från mitt konto direkt när jag fick bekräftelsen (25/5) och det är först nu som de betalat tillbaka dem. Men men, nu behöver jag inte tänka på det i alla fall.

Ursprungligen av cba:

Lite lustigt tycker jag ändå att det är i och med att pengarna drogs från mitt konto direkt när jag fick bekräftelsen (25/5) och det är först nu som de betalat tillbaka dem. Men men, nu behöver jag inte tänka på det i alla fall.

Kan tänka mig att Apple tjänar en rejäl hacka på räntepengar genom att dumpa in alla "test"-betalningar på ett konto och låta de ligga där ett par dagar. Har inga belägg, men det är ju en teori.

• Medlem
  • Umeå
  • 2005-06-02 03:24

det var också en tanke jag fick

• Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-06-02 07:03

Jag tror inte pengarna dras..dom reserveras bara.

Ursprungligen av rixard:

Jag tror inte pengarna dras..dom reserveras bara.

Så kan det iofs vara. Tänkte inte på det.

• Medlem
  • Umeå
  • 2005-06-02 17:05

jag hann skicka iväg ett mail till apple inatt innan jag såg svaren i den här tråden. hon sa också att de reserverades.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Så kan det iofs vara. Tänkte inte på det.

De reserveras för kommande order, och skickas inte prylarna inom x dagar så får man tillbaka dem.
Kommer prylarna snabbt så får man inte tillbaka pengarna under tiden.

1
Bevaka tråden