Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bra är airport express?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-01 20:51

japp... hur bra är airport express? funkar det bra? är det hyfsad räckvidd eller vad det heter? och sen så undrar jag också en sak, vi har ett ''sladd nätverk'' hemma och vår ena mac har inte airport, kan man både använda ''sladd nätverk'' och trådlöst?

Ursprungligen av isac.j:

japp... hur bra är airport express? funkar det bra? är det hyfsad räckvidd eller vad det heter? och sen så undrar jag också en sak, vi har ett ''sladd nätverk'' hemma och vår ena mac har inte airport, kan man både använda ''sladd nätverk'' och trådlöst?

Ja, du kan använda ett sladdnätverk om du även har en hub eller liknande. I så fall kopplar du bara in Airport Express i en av hubbens portar.

Räckvidden är helt okej, och den har inte varit särskilt strulig för mig förutom när jag försökte få den att köra WPA och osynligt nätverk och sådant. Musikstreamingen funkar klockrent, både från min pc och min Mac. Skrivardelning testade jag bara som hastigast, men det verkade inte vara några problem.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-01 21:14

tack för det snabba svaret! det verkar som att det kommer bli en sån på lördag

1
Bevaka tråden