Flytta fönstret - Quake 3

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-01 19:02

Har äntligen fått igång Quake och fungerar fint!
Brukar dock lira dom flesta spelen i fönsterläge, vet inte varför, gammal vana när man skapade kartor o skärmen kunde fladdra runt i en halv evighet för i hitta rätt upplösning. Aja, problemet är att fönstret i Quake 3 envisas med att lägga sig längst nere till vänster. Dessutom är fönsterlisten fruktansvärt ful gämfört andra fönster (den visar inaktiv, men det är en annan sak). Går dessa två problemet att återgärda på något sätt? Kör OS X Tiger.

• Medlem
  • Piteå
  • 2005-06-03 09:33
Ursprungligen av ez0r4y:

Har äntligen fått igång Quake och fungerar fint!
Brukar dock lira dom flesta spelen i fönsterläge, vet inte varför, gammal vana när man skapade kartor o skärmen kunde fladdra runt i en halv evighet för i hitta rätt upplösning. Aja, problemet är att fönstret i Quake 3 envisas med att lägga sig längst nere till vänster. Dessutom är fönsterlisten fruktansvärt ful gämfört andra fönster (den visar inaktiv, men det är en annan sak). Går dessa två problemet att återgärda på något sätt? Kör OS X Tiger.

Det du får göra för att flytta fönstret är att skriva /in_disablemouse 1 eller så är det m_disable 1

Då får du upp muspekaren och kan flytta fönstret som du vill i osx, om de är någe du gör ofta äre ju bara att binda en tangent till de och en för att slå av det för snabb åtkomst.

Sitter på jobbet nu så jag kan inte kolla vilket kommando det var....hmm men jag tror det är in_disablemouse 1, kan kolla när jag kommer hem.

1
Bevaka tråden