Hur lång väntan?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 09:43

I fredags lade jag en order på en iMac g5 på applestore (via Umeå universietet) och i söndags betalade jag in summan via bankgiro. Hur lång tid ska man behöva vänta nu? Har fortfarande inte fått nån slutgiltig bekräftelse från apple, och jag är otålig!

Betalade du i söndags så tar det säkert 2dagar innan de ser pengarna på sitt konto. dvs tisdag. Sedan tar det ca 2-3 dagar innan du får en bekräftelse, det vet jag av erfarenhet.. Det betyder alltså torsdag-fredag. Så du bör få din bekräftelse inom några dagar.

• Oregistrerad
  • 2005-06-01 13:00

håller de den utlovade leveranstiden sen, på max 14 dagar?

• Medlem
  • Umeå
  • 2005-06-01 15:37

Tyvärr är bankgirot ett förmedlingsnummer för en utlandsbetalning till Holland. 5 arbetsdagar tar det innan betalningen är ihoppusslad med beställningen!

Senast redigerat 2005-06-01 22:52
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-06-01 21:45

Sen efter registrerad betalning har de om jag inte minns fel ca 6-7 arbetsdagars leveranstid innan du har datorn vid dörren.

Sitter surt och väntar en 12" Powerbook, är inne på 7 dagen efter att jag betalat och maskinen är skickad. Lååånga dagar!

Beställde en eMac 1,42 GHz/Combodrive med 512 MB RAM den 8:e maj och den kommer hem till mig imorgon den 2:e... Man får hoppas att det varit värt att vänta på, drygt har det varit i alla fall.

• Medlem
  • Söderköping
  • 2005-06-29 14:16

Beställde ett par högtalare från applestore för de var dem enda som hade just den modellen i vitt. Jag betalade också med bankgiro och det känns lite surt. Det har gått 3 dagar sedan jag skickade pengarna och min order är fortfarande "under review". Om jag köpt ett par svarta högtalare från komplett.se istället så hade dem stått på mitt skrivbord vid det här laget.

Jag är glad att jag inte köpte min iMac från apple store då hade jag väl fått vänta en månad.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-29 15:15

Beställde en iBook igår. (Tisdag vill säga). Betalade med Kreditkort VISA och fick båda beställnings-bekräftelserna efter 2 timmar. Idag morse fick jag mitt Leveransmeddelande. Mycket fort så långt. Vi får se hur det blir i slutändan.

1
Bevaka tråden