Köp av ny iBook alt. PowerBook?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena

Är en av alla dom som sitter och funderar på att byta till mac efter år & år av pc användande.
Har aldrig ägt en bärbar innan och är väldigt osäker på vad jag behöver för mina behov.

Har kollat runt lite i forumet och sett en del svar på detta, men tar gärna dom svaren igen

Det som ibook/pb´n ska användas till är mest surf, mail, film tittande, lättare photoshop arbeten, bränning av skivor och musik lyssnande.

Vill ju helst köpa pb 15" 1.5GHz, superdrive. Men vad kan man behöva i minnesväg för ovanstående arbeten? 1Gb?
Eller är det så att det gott och väl räcker med en ibook 14" 1.33GHz 512MB.

Sen måste man ju se till filmtittandet. Det är ju alltid roligare att kolla på en 15" än 14"

Powerbooken är ju bara så snygg! Men desto dyrare också

Please help!

mvh
patric

• Medlem
  • International user
  • 2005-06-01 09:59

En viktigt skillnad är att iBook (även 14") bara har 1024x768 i skärmupplösning. 15" PB har 1280x854

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-01 10:47

Detta är ju ett av de vanligaste ämnena som diskuteras här så någon kommer snart uppmana dig att nöja dig med sökfunktionen och komplettera de inlägg som redan finns i så fall.

Jag kan bara säga att jag stod i valet och kvalet mellan en iBook 14" och en PB 15" i vintras när jag switchade och valde att satsa på PB:n och det är verkligen inget jag ångrar. Det stora misstaget jag gjorde var att gå till en Mac-butik och känna på dem - då insåg jag att iBooken känns väldigt plastig medans PB:n är betydligt mer stabil och proffsig i bygget. Kolla begagnatmarknaden om du tycker det blir alldeles för dyrt (mactorget.nu, blocket.se, ebay.se eller ebay.com och vårt forum här) - om man har lite tålamod dyker det upp något.

Jag har både en PowerBook och en iBook. Angående filmtittande så är iBookens skärm mycket sämre eftersom man måste sitta exakt framför skärmen för att det ska synas bra. Den skärmen är också mörkare.

1
Bevaka tråden