Konsultpc, bra med mac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borlänge
  • 2005-05-28 12:44

Jag jobbar som konsult och är ute på olika bolag och jobbar, ibland får man arbeta med lånepc men ibland egen. Funderar på att köpa en mac men är osäker på om det kommer fungera bra på windowsnätverken de oftast har. Och hur ligger det till med t.ex. MS Project-filer, går det att jobba med dem på mac? Mail, jag antar att det inte är några problem att ansluta till Exchangeservrar, korrekt?
Någon i liknande situation som kan ge tips? Tackar på förhand!

just det ja, tänkte förstås skaffa en bärbar men inte riktigt säker på vilken, 17" är kanske lite tungt att släpa runt...?

MS Project finns inte till OS X. Men det finns alternativa program som kan importera projectfiler. Ett av dessa är projekthanteringsprogrammet Merlin, (www.projectwizards.net/en/merlin). Vet inte riktigt hur bra den är på att samarbeta med MS Project i praktiken dock. Antar att det finns en del kompromisser.

Exchange ska inte vara något problem däremot. Mer info om detta finns på: http://www.apple.com/macosx/features/windows/

PB 17" är inte speciellt tung, 3,1 kg, lättare än många betydligt mindre Wintelmaskiner. Det tuffaste med den är att den bara är 2,6 centimeter tunn, riktgt imponerande faktiskt.

/M

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-28 16:06

Jag har hittills inte haft uppdrag hos någon kund som tillåtit inkoppling av konsultdatorer, så jag siktar också på en Powerbook så småningom, särskilt som jag konsultar på en applikation som körs under Unix. Men jag vette tusan om jag inte skulle satsa på en PC för kompatibilitetens och enkelhetens skull om jag hade Windows-baserade uppdrag och var tvungen att köra min egen dator. Om inte annat vill man säkert undvika att vara en "Mac-strulare" när man tar betalt per timme.

• Medlem
  • Borlänge
  • 2005-05-28 16:24

Trist!

Ursprungligen av macce: