Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slutföra en produkt i Xcode

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Nu är mitt program klart, och jag vill slutföra den genom att ta bort allt överflödig debuggningsfiler och build grejer. Hur gör jag detta? För som det är nu så måste en .build mapp ligga på samma ställe som min .app.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-27 18:30

Du måste ändra build style till "Deployment" under Project -> Set Active Build Style -> Deployment

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-27 18:46

Men fortfarande ligger '.scpt' kvar i bundle. Hur tar/får man bort det?

Ursprungligen av Wire:

Men fortfarande ligger '.scpt' kvar i bundle. Hur tar/får man bort det?

Ja synd nog tar den inte bort allt, ta bort den manuellt helt enkelt.

har ändrat det där, men min "projektnamn".build finns kvar och det verkar funka 100%igt om jag tar bort den.. vad kan det bero på? Och vad har jag missat att göra för att xcode inte ska skapa den?

<projektnamn>.build innehåller tempfiler från bygget, bland annat objektfiler innan de länkats samman, olika index etc. Om du tar bort den kommer den återskapas automatiskt nästa gång du bygger.

Varför du har en fil som heter ".scpt" i den bundle kan du nog bara själv svara på. Det är inget som genereras Xcode, för jag har då inga sådana i mina produkter. Du kanske har en build phase som installerar något AppleScript?

I alla fall, bygg med Deployment (eller "Release" i Xcode 2.1). Default för den konfigurationen är att ZeroLink är avstängt (vilket är varför ditt program bara går att starta på din dator från Xcode när du bygger Development/Debug), samt slå på optimeringsflaggor och slå av viss debugsymbolinformation.

1
Bevaka tråden