Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byte av HD i minin

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-05-26 23:46

Tänkte bara säga att jag skruvade isär min mini för andra gången.

Första gången var det för att pula i mer minne. (Det ska erkännas att det var inget skruvande egentligen, det räckde ju med en nedslipad stekspade.)

Den här gången var det för att byta snik-hårddisken som satt i från början mot en 60 GB 7200 varvare som jag hade liggande. Har man några mindre stjärnskruvmejslar och tungan rätt i munnen så är det såpass lätt att skruva sig fram till hårddisken långt inne i magen på minin och sedan få ihop allt utan att man klarar sig utan att ha en kopia av dom steg-för-steg-guider som finns på nätet.

Jag missade att välja Customised-installationen så jag fick 47 språk installerade som jag tog bort med "Monolignual" ( http://monolingual.sourceforge.net/ ) i efterhand.

Så nu har jag ett antal timmar framför mig att ominstallera all softa och sedan plocka tillbaka backupperna på mina filer.

Hoppas att jag märker av att det går snabbare oxo med 7200-varvaren. Men hur som helst har jag ju nu fått en clean install av Tiger istället för upgraden som jag hade tidigare, och det är säkert bra.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-05-26 23:49

Nu får vi hoppas att den inte blir för varm.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-27 00:31

Jag är riktigt nyfiken på hur detta expriment avlöper. Håll oss underättade om prestandaförbättring, värme osv..

Mvh

hur gick det? blev det nå snabbare?

1
Bevaka tråden