Mac + LCD? Kompatibilitet?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tittat runt lite på LCD-skärmar eftersom jag funderar på att köpa Mac Mini. Då jag äntligen hittat en som verkade bra stod det - Kompatibilitet: PC.

Vad betyder detta? Är det gammal, ouppdaterad info eller fungerar den helt enkelt inte med Mac?
Det verkar vara såhär med många skärmar, att det står att de bara funkar med PC.

Isåfall, har något tips på en bra 17" (2-3000kr) som är kompatibel med Mac Mini?

Tacksam för svar.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-05-26 13:59

Det ska fungera med alla skärmar som har antingen VGA- eller DVI-kontakt.

DVI är att föredra eftersom det är en digital anslutning som ger en bättre bild tillsammans med minin (och de flesta andra datorer).

Jag funderar själv på att köpa en TFT-skärm till min Mac. Två bra alternativ under 3000 kr:

Samsung Syncmaster 710T
Viewsonic VX715

Båda finns att köpa hos bl a Dustin till bra pris.

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-26 15:09
Ursprungligen av hannesek:

Jag har tittat runt lite på LCD-skärmar eftersom jag funderar på att köpa Mac Mini. Då jag äntligen hittat en som verkade bra stod det - Kompatibilitet: PC.

Vad betyder detta? Är det gammal, ouppdaterad info eller fungerar den helt enkelt inte med Mac?
Det verkar vara såhär med många skärmar, att det står att de bara funkar med PC.
Tacksam för svar.

Orsaken är att företaget inte skickar med några drivrutiner för att använda olika fatures på skärmarna utan man får hålla till godo med basics vilket åftast är nog sällan jag sett nån PC nisse kalibrera och ställa in sina skärmar. Dessutom finns colorsync på macen. Sen om du ska ha en skärm som går att vrida och så så har inte apple stöd för detta inte i allafall förän 10.4. OS 9 hade men OSX har inte haft det tidigare. Det är såna saker du kan missa med att inga drivisar finns för mac.

1
Bevaka tråden