Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig precision med Apples BT-mus

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 19:56

Jag upplever att apples bluetoothmus har lite halvkass precision. Går det att ställa in, är den sladdförsedda applemusen bättre, eller ska man köpa en tredjepartstillverkad bt-mus?

Provat uppdatera musen BT software? jag hade problem innan oxå...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-27 00:04

Tack för tipset.. ska komma ihåg det när jag fått min imac. Har än så länge bara testat en uppe på universitetet. Imorrn ska det beställas!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-27 09:51
Ursprungligen av Dr.Greenbaum:

Provat uppdatera musen BT software? jag hade problem innan oxå...

Hej!

I Program nånstans har jag sett blåtandsuppdateringsprogramvara(pust), men har inte vågat köra den för trådlöst tangentbord och mus är allt jag har så strular det vet jag inte vad jag ska göra.

Är det detta program jag ska göra för att uppdatera?

Mvh, d-bug

De trådlösa möss, blåtand eller ej, som jag har testat på mac och pc har haft för låg precision för till exempel Photoshop eller spelande. Jag anar att batteriförbrukningen går upp avsevärt om musen ska registrera förflyttningar oftare och öka precisionen.

Jag har använt Microsoft Wireless Optical Desktop Elite (mus och tangentbord i paket) i ett och ett halvt år nu, utan att behöva byta batteri. Tycker precisitionen är helt OK faktiskt. För min egen del har användandet av mus i photoshop dock minskat rejält sedan jag köpte en ritplatta.

Batteritid

Hur lång är batteritiden i apples trådlösa mus och tangentbord, erfarenhetsmässigt, vid normal användning.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-06-02 15:49
Ursprungligen av corell:

Hur lång är batteritiden i apples trådlösa mus och tangentbord, erfarenhetsmässigt, vid normal användning.

Jag får ladda mina uppladdningsbara batterier i musen ca var 5-7 vecka. Tangentbordet håller nästan dubbelt så länge. Inte så farligt ändå, tycker jag.

-- Patrik

  • Oregistrerad
  • 2005-06-03 01:06
Ursprungligen av Poopster:

Jag får ladda mina uppladdningsbara batterier i musen ca var 5-7 vecka. Tangentbordet håller nästan dubbelt så länge. Inte så farligt ändå, tycker jag.

Håller med gällande musen. Dock räcker mitt tangentbord (vid 9-10 timmar 5 dagar/v) betydligt längre; kanske ett halvår.

Är inte nöjd med Apples BT-mus generellt gällande automatisk "påloggning" efter att man haft PowerBooken borta från mus/tangentbord. Tangentbordet är direkt igång emedan musen strular alltsom oftast, vilket betyder att man måste "lägga till enhet" på nytt i BT-inställningarna. För att göra detta måste man ha en USB-mus, så det hela blir ett litet moment 22-läge då man helst inte skulle vilja behöva ha USB-musen utan endast BT-musen... (Har haft detta problem på alla våra PowerBookar med alla Apples BT-möss så jag har svårt att tro att vi är ensamma?) Funkar detta bra för er andra?

1
Bevaka tråden