Panther dyrare än Tiger hos Macoteket

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Satt just o tittade på vad det skulle kosta att skaffa Panther till min gamla beiga när jag upptäckte att Macoteket faktiskt tar mer betalt för Panther än för Tiger. Hur 17 hänger detta ihop? För Tiger tar de 1195 (inkl. moms) och för Panther - 1369 (inkl. moms). Skillnaden är iof inte så himla stor men det är ändock en skillnad. Om det hade varit åt andra hållet hade det ju varit mer logiskt.

Jag hade liksom hoppats att jag skulle kunna få tag i det riktigt billigt o bra - får väl kolla vidare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-25 14:16
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Satt just o tittade på vad det skulle kosta att skaffa Panther till min gamla beiga när jag upptäckte att Macoteket faktiskt tar mer betalt för Panther än för Tiger. Hur 17 hänger detta ihop? För Tiger tar de 1195 (inkl. moms) och för Panther - 1369 (inkl. moms). Skillnaden är iof inte så himla stor men det är ändock en skillnad. Om det hade varit åt andra hållet hade det ju varit mer logiskt.

Jag hade liksom hoppats att jag skulle kunna få tag i det riktigt billigt o bra - får väl kolla vidare.

Den borde nog heller inte vara så svårt att få tag på ett ex av någon som nu köpt Tiger och vill sälja sin Panther rätt billigt.

Ursprungligen av stile:

Den borde nog heller inte vara så svårt att få tag på ett ex av någon som nu köpt Tiger och vill sälja sin Panther rätt billigt.

Det finns ett helt gäng i säljes-forumet. Är det aldrig någon som kikar in där?

• Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-05-25 14:17

Vad sägerApples licensavtal när det gäller att köpa en begagnad Panther av någon som uppgraderat till Tiger? De flesta som har uppgraderat skulle säkert kunna kränga iväg sin gamla licens för 300 kr eller så.
Edit: 1 minut för sen....

• Medlem
  • 2005-05-25 14:29
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Antar att du vet att man måste köra XPostfacto för att kunna lira Panther på en beige G3:a. Och på Rev A så är det strul med grafik-drivisarna. Man får kernel panic vid hög diskaccess. Om man har ett annat grafikkort i så löser sig detta. Jag har ett gammalt sunkigt voodoo2 från en gammal PC som jag har flashat. Det funkar bra, men ger ingen speciell accelleration under OSX.

Desseutom så såg jag rapporter om att folk hade börjat installera Tiger med hjälp av Xpostfacto på beiga G3:or. Men det var rätt struligt än så länge, så man får nog vänta någon månad innan det bli smidigt...

Ursprungligen av basco:

Antar att du vet att man måste köra XPostfacto för att kunna lira Panther på en beige G3:a. Och på Rev A så är det strul med grafik-drivisarna. Man får kernel panic vid hög diskaccess. Om man har ett annat grafikkort i så löser sig detta. Jag har ett gammalt sunkigt voodoo2 från en gammal PC som jag har flashat. Det funkar bra, men ger ingen speciell accelleration under OSX.

Desseutom så såg jag rapporter om att folk hade börjat installera Tiger med hjälp av Xpostfacto på beiga G3:or. Men det var rätt struligt än så länge, så man får nog vänta någon månad innan det bli smidigt...

Jag kör Jaguar genom XpostFacto på min beiga(*se nedan för spec.) sedan 2003 o det funkar alldeles utmärkt. Hade faktiskt tänkt att jag skulle ha både Jaguar och Panther på Mac'en så att jag kan testa de Applescript jag gör, i båda versionerna.

---
*=PowerMac7600 w. G3/500@550Mhz, 512Mb Ram, Radeon7k, usb, ata/66 & MacOS X.2.8

Jag har testat o köra Tiger på min beiga G4, det funkar bra.

Ursprungligen av Macaddict:

Jag har testat o köra Tiger på min beiga G4, det funkar bra.

Vilken beige modell har G4-processor?

Min

Ursprungligen av Macaddict:

Min

OK?
Processoruppgradering eller?

Jo, 500MHz G4

1
Bevaka tråden