När jag väl såg den här sidan hade jag redan skrivit en massa inlägg så presentation kändes lite för sent, så att säga, men bättre sent än aldrig. Jobbar som bruksare på en av våra stora massa/kartongbruk. Därav namnet, som en jobbarpolare kom på när vi jobbade en "långsöndag". Är Macägare sen slutet på Januari -04. Hade då inte en susning om vad det här med Mac och Os X var för något. Såg ibland att program var "Os X-kompatibla" och blev nyfiken på vad det var för något. När jag såg att det va *nix-baserat blev jag verkligen nyfiken, så en G5 2GHz inhandlades, något som jag inte ångrat en sekund, utom när jag började med Tiger, det funkade uselt. Men helt plötsligt verkar det som Tigern har kommit på bättre tankar, så nu rullar det störningsfritt. De system jag använde förut, som då kändes bra, kändes helt plötsligt föråldrade och amatörmässiga. Nåväl, en Mini ingår oxå i stallet, men är man van vid G5 kan den kännas lite trött, men den gör sitt jobb bra.
Är lite hobbymusiker, det var därför jag köpte en så pass kraftig dator, även om det ofta är si och så med programmens anpassning till X. Fö. grattis till en bra och informativ sajt, fri från skällsord och förolämpningar.

Hälsn. Anders

Senast redigerat 2005-05-24 21:14