Service hos Inlife, hur lång tid tar det?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-21 19:13

Nappade på arbetsgivarens erbjudande om hem-PC 2002 eftersom det då fanns Mac med.
Leverantör var Core. Man fick då tre års garanti på prylarna.

Min Mac har fungerat ua och har därför inte behövt kontakta supporten. Däremot la min multiskrivare, en HP G-85 av i februari i år.

Eftersom det var garanti kvar ringde jag då supportnumret och hamnade hos Inlife. De hade tydligen tagit över supporten efter Core.

Den jag talade med då sa att det bara var att skicka in skrivaren och en kopia av följesedeln så skulle det ordna sig. Det lät ju bra så i februari släpade jag iväg klumpen till ICA för att skicka den. Egentligen var den för stor för att de skulle ta hand om den men efter lite trixande gicka det att väga den. Så några hundralappar senare var den på väg till Stockholm.

Ungefär en månad senare, strax innan garantitiden gått ut, ringer jag till Inlife för att höra hur dett gått. Däre vet man ingenting, men efter att ha kollat runt lite upptäcker man att den ligger kvar på posten. Ingen har hämtat ut den! Men man försäkrar att man kommer att göra det så fort som möjligt.

När jag ringer näst gång så har man hämtat den och har identifierat felet. Nu väntar man bara på reservdelar. Det borde ta max ett par veckor.

Efter några veckor ringer jag igen för att höra vad som hänt. Jag får då till svar att "chefen" måste titta på den och att han skall ringa sedan under dagen. Tror ni han ringer? Nej!

Tiden går och i fredags ringer jag igen. Hamnar hos service och han som svarar skall koppla till den som är ansvarig för HemPC. Tror ni någon svarar? Nej. Försöker ringa upp igen men nu svarar ingen på service över huvud taget.

Försöker när jag kommer hem på eftermiddagen att ring upp igen men då är det upptaget i en kvart. Mailar via deras hemsida och väntar fortfarande på svar.

Om man inte ville reparera skrivaren kunde man väl sagt det redan i februari.
Det gör mig oerhört frustrerad att behöva lägga ner så mycket tid och energi på något som borde vara avslutat för länge sedan.

Är det så det fungerar på Inlife? Efter vad jag läst mig till på detta forum trodde jag det var ett seriöst företag?

Ursprungligen av Moi:

Om man inte ville reparera skrivaren kunde man väl sagt det redan i februari.
Det gör mig oerhört frustrerad att behöva lägga ner så mycket tid och energi på något som borde vara avslutat för länge sedan.
Är det så det fungerar på Inlife? Efter vad jag läst mig till på detta forum trodde jag det var ett seriöst företag?

Bra service i teorin och i praktiken skiljer en del , Inlife gör kanske(?) så gott de kan men eftersom de inte tjänar några pengar på din gamla skrivare så är det väl inte direkt ett prioriterat ärende.

• Oregistrerad
  • 2005-05-21 19:28

Nej, att det inte är prioriterat kan jag förstå.

Men lite tillmötesgående borde man kunna förvänta sig. Om man lovar att ringa tillbaka så förväntar jag mig att man gör det, så naiv är jag.

Nästa lön går jag nog till Macoteket och köper en ny skrivare och sedan kan Inlife få använda min gamla som sänke.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-21 19:33

Ja, inlife är rätt dåliga på sånt där. Jag lämnade in mina Apple In Ear hörlurareoch ville ha dem bytta, då sa dom visst, vi ska bara kolla vad som är fel först. Sedan typ en månad!, och många arga telefonsamtal senare kom de nya på posten... Snacka om dålig service...

Ursprungligen av iigloo:

Ja, inlife är rätt dåliga på sånt där. Jag lämnade in mina Apple In Ear hörlurareoch ville ha dem bytta, då sa dom visst, vi ska bara kolla vad som är fel först. Sedan typ en månad!, och många arga telefonsamtal senare kom de nya på posten... Snacka om dålig service...

Min mac mini som lagt av helt lagade de på ca 1 timme. Lämnade in på förmiddagen, tillbaka med hem efter jobbet på eftermiddagen. De bytte Simm i den.

• Oregistrerad
  • 2005-06-05 10:51

Fick telefonsamtal från chefen på Inlife för någon vecka sedan. Tydligen var garantitiden räknad från fakturadatum vilket var i feb 2002 och inte leveransdatum. Det innebar att jag hade skickat in skrivaren för sent. Därav förvirringen angående hur mitt garantiärende skulle hanteras.

Men eftersom jag blivit dåligt hanterad så skickar de en ny skrivare ( likadan G85 ) i stället för min trasiga.

Så allt löser sig till slut och Inlife verkar bry sig om sina kunder.

1
Bevaka tråden