Hjälp oss välja MP3-spelare.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag och sambon är på G o köpa oss en varsin MP3-spelare. Det första som slog mig var ju naturligtvis en iPod Mini 4gb, den är rätt schysst , även bra pris på den nu.

Skulle jag vilja höra vad ni kan rekommendera, förutom just iPod. Naturligtvis ska den funka på en Mac(behöver nödvändigtvis inte funka med iTunes), det är därför jag skapar tråden, har liksom inte en aning om vilka som är kompatibla med en Mac, står ju bara "XP/2000" överallt.

Vill ha alternativ som kan konkurrera med en iPod Mini, pris, kvalité och lagringskapacitet-mässigt.

jadu

I prisklass och lagringsutrymme så finns det en del som är bättre än iPod mini, dock så är det ingen som har så trevligt menysystem som iPod. Jag har en mini och är klart nöjd, rekomenderar den till er.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2005-05-21 12:15

Vill ni få musiken automatiskt överförd och synkad vid inkoppling, eller vill ni sitta och rota bland mappar och filer och dra över låtar till spelaren för hand?

Ursprungligen av akesson:

Vill ni få musiken automatiskt överförd och synkad vid inkoppling, eller vill ni sitta och rota bland mappar och filer och dra över låtar till spelaren för hand?

Det spelar egentligen ingen större roll. Har inte lagt ner så mycket tänkande på just hur överföringen går till.

• Oregistrerad
  • 2005-05-21 12:48

Så länge man har bra musik i sitt iTunes är en Shuffle hur strålande som helst.
Köp en 512:a eller två och kör bara "auto fill" varje gång ni laddar den i datorn.
Vill man höra böcker så lägger man över manuellt, eller via spellistor, och spelar upp sekvensiellt.
Inte för fem öre hightech eller något sådant, utan bara en otroligt smidig lösning om man bara vill ha musik under tiden man gör vad man nu gör (jobbar ex.v. )

ipod.se är ju egentligen siten med massa information om mp3-spelare

Ursprungligen av Pär:

Så länge man har bra musik i sitt iTunes är en Shuffle hur strålande som helst.
Köp en 512:a eller två och kör bara "auto fill" varje gång ni laddar den i datorn.
Vill man höra böcker så lägger man över manuellt, eller via spellistor, och spelar upp sekvensiellt.
Inte för fem öre hightech eller något sådant, utan bara en otroligt smidig lösning om man bara vill ha musik under tiden man gör vad man nu gör (jobbar ex.v. )

ipod.se är ju egentligen siten med massa information om mp3-spelare

Tack för tipset, tänkte inte alls på att den sajten existerade.

1
Bevaka tråden