Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Märkliga streck i bilden på 23-tummare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just fått min 23-tums HP-skärm (företagsköp), kristallklar bild, väldigt med space åt sidorna, inga ikoner behöver längre döljas av programfönster. Ballast är dock att vrida 90 grader på skärmen, då blir det en väldig plats i höjdled. Men problemet är, jag använder en mini som dator, och det är alltsomoftast horisontella streck i bilden, allra helst med en mörk bakgrund, nån som känner igen det här fenomenet när man kör digitalt?

Senast redigerat 2005-05-20 15:50
Ursprungligen av stenugn:

Jag har också en skärm som är vridbar. Hur får du det att funka med OS X?

Går till inställningarna för bildskärmen och väljer rotera. Men om du kör Panther kanske det alternativet inte finns?

Är skärmen wide-screen? 16:10 format alltså. Annars kanske rotera-alternativet bara finns när man anslutit en widescreen-skärm.

Ursprungligen av bruksarn:

Är skärmen wide-screen? 16:10 format alltså. Annars kanske rotera-alternativet bara finns när man anslutit en widescreen-skärm.

Jag säger inte att du har fel, men det vore ju en oerhört dum anledning i så fall. Jag menar, en "vanlig" skärm är ju långt ifrån kvadratisk.

Tror att det nog är skärmberoende, kanske i samband med digital anslutning. Har en Samsung SyncMaster 181T och en MacMini 1.42. Den skärmen har "snurrfunktion" och i bildskärmsinställningen på Tiger kan jag rotera bilden. Dock känns det som om skärmen blir långsammare med bilden roterad. Skärmen är anslute via DVI och inte via VGA.

Inte bara LITE seg, hopplöst seg snarare när man kör roterat, men det här med ränderna, kör den på en G5:a nu och inga ränder i sikte. (Funkar lika snabbt roterad oxå)

Senast redigerat 2005-05-23 07:48
  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-05-23 16:58

Kan ju vara najs om fan om man gillade domdär gammla appleskärmarna som var feta i höjdled. Rotera och sen ställa skärmen på sniskan så uppfyller ju roteringen sitt syfte med en jäkla massa utrymme i höjdled iaf.

1
Bevaka tråden