Långsam leverans från Apple Store

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-20 09:14

Jag beställde i tisdags 17/5 Tiger från Apple Store. När jag lade beställningen så påstod de att den skulle skickas inom 24 timmar. Nu har det gått över 72 timmar sedan jag lade beställningen och när man kollar status så står det fortfarande "processing order".

Någon som har erfarenhet av detta? Hur lång tid kommer det att ta? Får man ljuga om leveranstiden?

De gånger jag har beställt från AppleStore har det gott fort från att jag lagt beställningen till att de har tagit hand om ordern. Det som har tagit lång tid vissa gånger är leveransen. Min iBook satt fast i Nederländerna i två veckor och Apple visste inte varför.

Ring Apples kundtjänst 020-120 99 71 och hör efter.

Welcome to the world of Apple!
Med lite tur har du din beställning om två till tre veckor. Apples logistik är under all kritik. Sök runt lite på forumet och du hittar många som vittnar om det.

• Oregistrerad
  • 2005-05-20 12:28

Håller inte med om det. Har en hel del med dom att göra ochjag skulle vilja säga att det är gamla fördommar som lever kvar. Mycket snabba leverander och t.om. snabba på service nu för tiden. Tycker jag.

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-20 19:46

Jag beställde mitt tiger i för tre dagar sen på kvällen på onsdagen. Idag fredag var tnt här(dock var jag inte hemma). Var förvånad över hur snabbt det gick så med lite tur så går det bevisligen superfort.

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-21 11:59
Ursprungligen av stigvig:

Jag beställde mitt tiger i för tre dagar sen på kvällen på onsdagen. Idag fredag var tnt här(dock var jag inte hemma). Var förvånad över hur snabbt det gick så med lite tur så går det bevisligen superfort.

Jag beställde ju på tisdagsmorgonen och de har fortfarande inte skickat den. Jag betalade direkt med kort så betalningen kan ju inte tagit någon tid. Konstigt att du fick din före tycker jag.

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-21 12:18

Nu har jag ringt kundtjänst. Som vanligt så möts man av en automatisk svarare och jag valde alternativet att ärendet gäller en redan lagt beställning. Efter att jag fått veta att det är folk före i kön och att jag är snäll som väntar så löper dock deras telefonväxel amok. Jag höll på att bli döv på kuppen när den plötsligt började tjuta något outhärdligt.
Provade att ringa igen och samma sak händer. Trisst!

Min erfarenhet är att de aldrig svarar på mail heller. Mailade dem 2 ggr i augusti 2004 och har fortfarande inte fått svar. Då gick det dock att komma fram på telefon istället. Men nu vet jag inte vad jag ska göra.

1
Bevaka tråden