Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sparar inte nätverksinställningar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-07-19 11:39

hmm
min dator ställer automatiskt in sig på att koppla upp sig med modem, även om jag säger till den vad det ska vara och klickar på låset för att förhindra framtida ändringar.
vad göra?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-19 14:04

Att modem visas när du öppnar nätverksinställningarna handlar bara om att modeminställningarna ligger överst i listan av aktiva portar. Om du inte använder modemet kan du plocka bort modemet ur listan. Välj bara Aktiva nätverksportar under popup-menyn Visa i nätverksinställningar och plocka bort modemet. Men även om du inte gör detta så kommer ethernet vara aktivt, trots att modem ligger överst.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-19 14:16

hmm, tänkte nog inte så långt. Vill du koppla upp via modem, men bara inte automatiskt?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-20 09:08

Nej då.
Jag fick för mig att det var den aktiva som kom upp.
Vad du säger är alltså att det inte spelar någon roll vad som kommer upp, utan att ethernet ändå är igång och leker?
Grejen är att MacIC (ja, jag har comhem) inte alltid klarar att koppla upp och det har fallit sig så att det har funkat efter att jag har varit inne i nätverksinställningar och pillat så att ethernet är uppe.
bla bla bla

  • Oregistrerad
  • 2002-07-20 10:14

Ja ethernet ska vara aktivt även om det inte ligger överst. Jag kör vanligtvis Telias ADSL, alltså i princip samma förhållanden. Nu har jag stängt av modemet inte för att jag hade några problem innan utan mest för att jag tycker det var besvärligt med ett extra knapptryck, lat som man är, när jag skulle titta till nätverksinställningarna.

1
Bevaka tråden