Köpa iBook vida AppleStore eller PC City?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-19 15:22

Jag tänkte köpa en iBook här snart.
Min första tanke var att köpa den via AppleStore på avbetalning (det enda alternativet som passar mig, tyvärr).
Men, så var jag inne på PC City i Jönköping, och kollade på deras avbetalningsvillkor. Och på deras tillägspaket.
AppleStore: 8600 kr ungefär med CSN-kortet.
PC City: 9300 kr.
Men på PC City, så om man betalar 1600 kr extra, så har man sin dator helskyddad från stöld, repor, mjukvaruproblem. ALLT! Dessutom en fysisk butik som man kan lämna in den på, och så fixar de problemet direkt i butiken (de har utbildade tekniker). Den gäller i tre år. Dessutom får man tre hälsokontroller, så man kan lämna in den och få den ren överallt, går igenom mjukvaran och allting. Telefonsupport 24 timmar om dygnet från ett central hjälpcenter i England. Låter inte det väldigt bra? OK, man får betala mer, men får väldigt mycket för det också? Eller har Apple något liknande?

Vad skulle ni säga? Hur ska David göra?

EDIT: La till det där om telefonsupporten

Senast redigerat 2005-05-19 15:42
  • Oregistrerad
  • 2005-05-19 15:25

Det lät onekligen väldigt bra. Är du säker att det är så, ingen finstilt text dvs. Om det är som du skriver skulle jag satsa direkt!

• Oregistrerad
  • 2005-05-19 15:37

Jag var in och tittade på AppleStore nu, och för deras "Protection plan" får man betala 3000 kr.
Jag förstår varför PC City blivit så stort i England (de heter visst PC World där)!

• Oregistrerad
  • 2005-07-23 19:37

Var å kollade på ibooken på pc-city jkpg för nån vecka sen.

Vänta med att köpa i och med den annalkande uppdateringen (på pc-city fick man med panter!!!!)

Erbjudandet låter onekligen bra. Jag är också student som vill ha ibook...nu...helst...

Ska åka ner och ta ett snack med dem på pc-city

1
Bevaka tråden