SE blåtands headset

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-05-16 18:53

Tänkte storshoppa en ny mobil, verkar bli SE K750i.

Det får bli ett blåtandsheadset också, men är lite kluven angående val av modell.
Antingen HBH 662 eller HBH 608.
Skildnaden är vad jag kan se, en display med visning av nummer och batteristatus på 662:an medans 608 är utan display och något smäckrare och med bättre battritid.

Min undran är hur man ska veta batteristatus på ett blåtandsheadset, typ HBH 608, om den saknar display?
Ska man hålla reda på själv hur länge den varit på.
Tråkigt om den tvärt läger av utan förvarning.

• Oregistrerad
  • 2005-05-16 18:58

Det vore ju hemskt om den dog under ett samtal Den borde varna på något sätt. Köp den andra om du inte klarar ett eventuellt brutet samtal.

• Medlem
  • Umeå
  • 2005-05-16 19:03

Kan ju tyckas vara små petiteser, men det skiljde ganska mycket i batteritid på den utan display.

• Medlem
  • Nacka
  • 2005-05-24 21:12

Well, jag funderar lite i samma tankegångar, men jag lutar helt klart åt 662 eftersom man då blir mycket mer oberoende av att plocka fram mobilen. Jag vill ofta gärna se vem som ringer innan jag svarar, och det är en av de stora anledningarna till att jag inte skaffat ett bluetooth headset tidigare. Hela idén med ett bt-headset är ju att man skall slippa plocka fram telefonen när det ringer, och den möjligheten finns ju inte i lika stor utsträckning om man inte har en display på headsetet. SonyEricsson hade ju en tidigare akano-modell som hade display, men såvitt jag förstod så kunde den bara visa nummret, och inte namnet som var inlagt i adressboken, men 662 visar namnet om nummret finns inlagt.

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-06-05 11:54

Ett tips är att om du inte är beroende av att kunna se på headsetet vem som ringer så bör du satsta på batteritid istället för display. Batteritiden i dessa är nämligen irriterande kort så ju längre ju bättre. De SE modeller som saknar display visar batteristatus i 4 steg genom en LED som blinkar och man får även ett litet varningspip i örat en bra stund innan batteriet ger upp. Själv har jag en ganska gammal modell, SE Akono HBH-600, men jag är jättenöjd med den lilla prylen förutom batteritiden som mest liknar ett taskigt skämt.

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-06-05 12:10

Om du inte har allt för många polare som brukar ringa, kan du ju lägga olika ringsignaler till dem. Då hör du vem som ringer.

1
Bevaka tråden