Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tidernas slarvigaste konvertering?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-13 21:50

Har suttit och tragglat med Fallout 2 i ett antal (minst sagt) timmar, men har slutligen gett upp. Jag har alltid sett MacOS X som rejält stabilt. Jag trodde att systemet klarade det mesta. Men icke. När väl Fallout 2 är igång är det som en olustig förflyttning i tid och rum till tiden framför den gamla PC-burken med Win98. Spela fem minuter – krash. Måste tvinga fram en omstart. Öppnar spelet igen, och öppnar den senaste sparfilen. Spelet hänger sig. Öppnar ett tidigare spartillfälle, spelar några minuter. Spelet hänger sig. Ytterligare en hård omstart. Och så vidare. Det verkar inte finnas något särskilt mönster, förutom att vissa sekvenser i spelet i princip är ospelbara eftersom de krashar såpass ofta (till exempel slutstriden – hurra). Den utlösande händelsen är, helt enkelt, att spelet spelas. Det krashar även varje gång det avslutas. Och innan MacPlay släppte en patch (hittils den enda) hängde sig spelet konsekvent mitt i den avslutande videosekvensen. Alltid.

Det hela är en smula fascinerande. Hur kan man egentligen göra en konvertering som är såpass usel? Tilll råga på allt är upplösningen låst till 640 x 480, och antalet färger till 256. Det gick att spela i högre upplösning i originalet, men inte i denna senkomna macversion. Något här är fel. Någon har inte gjort sitt jobb.

Är det någon mer som har samma erfarenheter?

Ursprungligen av caligo:

Är det någon mer som har samma erfarenheter?

Fungerar fint här, stabilt med Tiger. Men det är klart, grafiken suger ja.

Har heller inte haft problem med hängningar. Däremot håller jag med om grafiken, den är urkass.

Om du är sugen på fler dåliga portar är Halo mitt tips.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-25 15:50

Nah Halo fungerade lika dåligt på PC:n...

1
Bevaka tråden