Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla iBook till PC

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-11 21:41

Ja det är så att jag vill koppla min ibook till pc,

jag har en korsad kabel mellan datorerna, pingar och datorerna har samma ip serie.
Sen kör jag äpple+ K och skriver smb://ipadressen
men då står det att ett fel uppstod, namnet eller lösen var inte korrekt typ.

Jag vill föra över lite filer för jag ska slänga in tiger.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 21:55

Varför inte bara Gå ----> Nätverk (Äpple+Shift+K) och sen klicka istället för att köra med inskrivning? Kanske blir nåt fel på vägen...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-11 23:46
Ursprungligen av Wheat:

Varför inte bara Gå ----> Nätverk (Äpple+Shift+K) och sen klicka istället för att köra med inskrivning? Kanske blir nåt fel på vägen...

jag vet inte, det löste sig nu iaf, jag kopplade den till routern och pingade och körde genom router adresserna.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-12 07:29

Härligt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-12 15:36
Ursprungligen av Wheat:

Härligt.

yes, nu har jag installerat tiger, gjorde en full installation, alltså formaterade, men märkte ju nu att ilife 05 inte kom med, hur får jag det igen ? ligger det på mina panther skivor ? som sagt, jag är ny på mac, och sedan kunde jag inte öppna dmg filer, men det kunde jag i panther.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-13 07:26

Ja om du fick med Panther när du köpte datorn så är det där iLife ligger. Om du stoppar i Panther skivorna kan du välja att installera bundled software. Då får du en lista där du väljer vilka program du vill installera, därifrån kan du installera iLife.

Vad gäller dmg filer är lite skumt. Säker att du inte menar .rar filer osv?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-13 15:38
Ursprungligen av Wheat:

Ja om du fick med Panther när du köpte datorn så är det där iLife ligger. Om du stoppar i Panther skivorna kan du välja att installera bundled software. Då får du en lista där du väljer vilka program du vill installera, därifrån kan du installera iLife.

Vad gäller dmg filer är lite skumt. Säker att du inte menar .rar filer osv?

tjo a det löste sig fixade ilife från skivorna, dmg funkar det va bara just den filen jag testade som va trasig eller nåt

tack iaf för all hjälp

mvh
marcus

1
Bevaka tråden